Ogłoszony został konkurs na samochód elektryczny. Jego celem jest wybór 5 najlepszych koncepcji miejskiego pojazdu elektrycznego, który będzie mógł zostać wyprodukowany w celach komercyjnych.

Minister Energii Krzysztof Tchórzewski zwrócił uwagę, że mały, miejski samochód elektryczny, produkowany w Polsce, oparty na polskiej myśli technicznej to dla polskiego rynku motoryzacyjnego wyzwanie.

– Jako Ministerstwo Energii wspieramy rozwój elektromobilności w Polsce, tworzymy warunki do tego, żeby polscy przedsiębiorcy działający w tym sektorze mogli z powodzeniem konkurować z europejskimi. Oczywiście to czy taki pojazd będzie w Polsce produkowany ostatecznie zweryfikuje rynek. Pewne jest, że to wyzwanie musimy i chcemy podjąć. Jestem przekonany, że nasze przedsięwzięcie odniesie sukces – przekonywał Minister Krzysztof Tchórzewski.

Konkurs startuje 13 marca 2017 roku. Celem jest wyłonienie pięciu laureatów projektu karoserii polskiego e-samochodu. Będzie to podstawa do produkcji prototypów takich pojazdów.

Zgłoszenia będzie można składać przez stronę internetową www.emobilitypoland.pl.

Konkurs skierowany jest do osób zawodowo zajmujących się projektowaniem i designem. Projekty powinny podkreślać nowoczesny styl, wpisywać się w koncepcję zintegrowanej komunikacji miejskiej i w potrzeby polskich odbiorców.

Organizator konkursu wyjaśnia, jak będzie wyglądać droga do stworzenia polskiego samochodu elektrycznego. Wyliczane są cztery kroki:

  1. Konkurs na karoserię (połowa roku 2017) – profesjonalne jury wyłoni 5 wizualizacji, które posłużą do budowy prototypu. Każdy z 5 laureatów otrzyma po 50 tys. zł nagrody.
  2. Konkurs na prototyp (wiosna 2018) – na podstawie 5 zwycięskich koncepcji z pierwszego etapu kolejny konkurs wyłoni jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.
  3. Krótka seria i homologacja (2018+) – uzyskanie homologacji, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii pojazdów. Najlepiej ocenione pojazdy przejdą procedurę homologacyjną i będą wyprodukowane w krótkiej serii (do 100 sztuk łącznie).
  4. Produkcja seryjna – wybór modelu, który będzie przedmiotem komercjalizacji oraz rozpoczęcie produkcji.

Najlepszy z prototypów zostanie wybrany już przez publiczność, ponieważ jak podkreśla minister Tchórzewski – tylko w ten sposób można poznać gust i oczekiwania Polaków.

Organizatorem konkursu jest spółka ElectroMobility Poland SA. Patronat nad konkursem sprawują Ministerstwo Energii, Enea SA, Energa SA, PGE Polska Grupa Energetyczna SA i Tauron Polska Energia SA.

Źródło: emobilitypoland.pl

Redakcja GLOBEnergia