EDF opracował raport w ramach projektu SAVE (Seine Aval Véhicules Électriques) w którym poddał badaniu infrastrukturę samochodów elektrycznych w obszarze Seine Aval we Francji.

W badaniu wzięło udział 65 samochodów elektrycznych modeli marek Renault i Nissan. Były to: Renault Fluence Z.E., 35 – Renault Kangoo Z.E. i Nissan Leaf. Samochody testowali partnerzy prywatni i publiczni, w sumie 40 uczestników i 150 kierowców testowych. Testom poddano 130 punktów ładowania akumulatorów.

Każde z aut elektrycznych codziennie przebyło średnio 25 km, natomiast 1/6 z nich przejechała ponad 60km dzinnie. W sumie wszystkie pojazdy eksperymentu przejechały 350 000 km. W tym czasie w porównaniu ze zwykłymi samochody elektryczne uniknęły emisji ok. 45,5 tony CO2.

Przedstawiciele eksperymentu podkreślili wagę zdobytych informacji i doświadczeń w zakresie rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych, a także wiedzy o sposobach użytkowania pojazdów elektrycznych i systemów ładowania akumulatorów. Ważnym rezultatem eksperymentu było stwierdzenie uczestników o zalet pojazdów elektrycznych. Nie były to tylko słowa, ponad połowa spośród nich zdecydowała się na zakup pojazdu.
W efekcie przeprowadzonych badań zdecydowano zachować 45 ogólnodostępnych punktów ładowania wyposażonych w najnowsze rozwiązania techniczne. Ponadto planowane jest zainstalowanie 9 kolejnych punktów ładowania. Ładowarki samochodowe umieszczane są w publicznych miejscach, a są to stacje benzynowe, parkingi miejskie i przy centrach handlowych, a także wzdłuż ulic. W regionie Seine Aval, stacje ładowania rozlokowane są w zorganizowanej siatce tak, że odległości pomiędzy nimi nie są wieksze niż 15km.

Badania jak powyższe są drogą do ciągłego rozwoju branży samochodów elektrycznych ale także do coraz sprawniejszego udostępniania technologii konsumentowi.
Źródło: edf