Pomysłodawcami są Tauron i ING Bank Śląski. Na ulicach miasta pojawi się na początek dwadzieścia samochodów.

Wypożyczalnia elektryków i bezpłatne ładowanie!

Tauron i ING Bank Śląski udostępnią w wypożyczalni mieszkańcom miasta i gościom odwiedzającym Katowice dziesięć samochodów elektrycznych. Będzie to pięć BMW i3 i pięć RENAULT ZOE. Chętni, żeby skorzystać z carsharingu będą mieli do dyspozycji aplikację testową eCar od Taurona. Dzięki niej będzie można wypożyczyć, uruchomić i oddać samochód.

BMWi3

BMW i3 (Źródło: BMW)

Renault ZOE (Fot. Renault)

Tego samego dnia dla uczestników szczytu klimatycznego COP 24 udostępnionych będzie pięć samochodów – e-Golf i pięć Nissanów LEAF drugiej generacji.

W ramach uruchamianego w Katowicach systemu elektromobilności, działać będą 23 stacje ładowania. Terminale do ładowania pojazdów elektrycznych składają się z czterech szybkich stacji ładowania (DC) oraz 19 przyspieszonego ładowania (AC).

Lokalizacja stacji jest zaplanowana na terenie całego miasta i ma sprzyjać swobodnemu poruszaniu się po nim elektrykiem. Infrastruktura już jest udostępniona dla użytkowników aut elektrycznych.

Samochód można naładować m.in. przy Międzynarodowym Centrum Kongresowym czy Hotelu Vienna House (dawniej Hotel Angelo) przy ulicy Sokolskiej. Ponadto w poszczególnych dzielnicach Katowic: os. Witosa, Ligocie, Bogucicach, Bażantowie czy Giszowcu. W każdego z terminali kierowcy samochodów elektrycznych mogą skorzystać bezpłatnie!

Uruchomiony przez nas program to pierwszy krok ku budowie miasta przyszłości. Rozwiązania z obszaru Smart City, które tworzymy w spółce Tauron Dystrybucja Serwis powinny ułatwić życie w mieście – mówi Michał Koszałka, prezes Tauron Dystrybucja.

To dopiero początek!

Startujący projekt traktowany jest jako test. Inwestorzy chcą zebrać doświadczenia zarówno z zakresu obsługi floty samochodów elektrycznych, jak i przetestować oprogramowanie służące do zarządzania infrastrukturą oraz procesem ładowania. W Katowicach będą przecież testowane samochody czterech najpopularniejszych w Polsce marek samochodów elektrycznych. Wykorzystane będą także ładowarki różnych producentów.

Taki układ umożliwi sprawdzenie funkcjonowania całego systemu w różnych konfiguracjach. Ponadto pozwoli na ocenę wpływu wykorzystania samochodów elektrycznych na pracę sieci elektroenergetycznych w rzeczywistych warunkach.

Źródło: Tauron

Redakcja GLOBEnergia