Jak poinformował „Puls Biznesu”, niemiecko-chińska spółka Beijing WKW Automotive Parts będzie produkowała samochody elektryczne w Niemczech, natomiast fabryka wytwarzająca akumulatory do nich może powstać w Nowogrodźcu. Byłaby to znaczącą inwestycja na obszarze naszego kraju. W polskiej fabryce miałyby być produkowane akumulatory do luksusowych samochodów elektrycznych.

Fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych klasy premium

Z informacji gazety wynika, że Beijing WKW Automotive Parts mogłaby zainwestować w Polsce nawet o 1,4 mld euro. Polski zakład BWKW miałby być uzupełnieniem jej inwestycji w infrastrukturę produkcyjną w Niemczech. BWKW zdążył już zarejestrować w tym roku w Niemczech spółkę Delon Automotive. Głównymi jej zadaniami są badania, rozwój i produkcja samochodów elektrycznych klasy premium. Wartość tej inwestycji to 1,3 mld euro. Fabryka ma powstać przy granicy z Polską, w Rothenburgu/Oberlausitz, który znajduje się niedaleko Zgorzelca i około 40 km od Nowogrodźca. Biorąc pod uwagę umiejscowienie głównej fabryki, lokalizacja zakładu produkującego akumulatory w Nowogrodźcu byłaby opłacalna, ponieważ niewielka odległość pomiędzy fabrykami przekładałaby się na stosunkowo nieduże koszty transportu.

Kto zamierza inwestować w fabrykę akumulatorów w Polsce?

Spółka Beijing WKW Automotive Parts została założona w 2002 r. jako joint venture spółek Beijing Zhonghuan Invesment Management i WKW Erbslöh Automotive z Niemiec. Od 2012 r. jej akcje są notowane na giełdzie w Shenzhen. Od kilku lat firma inwestuje w rozwój produkcji samochodów elektrycznych. Jest m.in. właścicielem 75 proc. niemieckiej firmy Elektrofahrzeuge Stuttgart. Jej przychody to 4,77 mld dol. i ma 635,45 mln dol. zysku netto — czytamy w „Pulsie Biznesu”. Być może inwestycja związana z elektromobilnością w Polsce może przyczynić się do szerszego trendu — jeśli chińsko-niemiecka spółka zrealizuje swoje plany, nasz kraj będzie widziany jako odpowiednie miejsce do inwestowania w nowe technologie transportu, bardziej przyjazne środowisku niż konwencjonalne. Nawet, jeżeli w naszym kraju elektromobilność będzie wprowadzana w znacznie wolniejszym tempie niż na zachodzie, ogólnoświatowa tendencja do wybierania pojazdów elektrycznych może przyczynić się do ożywienia polskiej gospodarki.

 

Źródło: Puls Biznesu

Redakcja GLOBEnergia