Lider na rynku napojów przedstawił nowe cele, które mają się przyczynić do zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, poprawić wydajność produkcji oraz wspomóc rozwój społeczeństwa. Nowe ambitne cele powstały w oparciu o wcześniejsze postanowienia firmy, dotyczące redukcji zużycia wody oraz całkowitej wielkości emisji CO2 w procesie wytwórczym odpowiednio o 30% i 50% do 2020 roku.

Nowe zobowiązania obejmują m. in.: wykorzystanie energii w procesach produkcyjnych w 40% z odnawialnych źródeł energii, jak również recykling 40% wszystkich opakowań. Cele społeczne zakładają zainwestowanie 2% z dochodu brutto w społeczeństwo oraz podwojenie liczby pracowników, biorących udział w inicjatywach na zasadzie wolontariatu.

Już teraz koncern Coca- Cola wykorzystuje w obiegu butelki na bazie roślin. Grupa HBC dąży do pozyskiwania 20% wszystkich produktów wykonanych z PET z odnawialnych materiałów. Ponadto planuje zmniejszyć masę opakowań o 25% na litr wyprodukowanego napoju. Ostatni cel zakłada certyfikację ponad 95% kluczowych dla produkcji składników rolnych w odniesieniu do wytycznych ustalonych przez koncern.

Ambitne cele, które przedstawiliśmy, odzwierciedlają nasze dążenie do zapewnienia lepszej przyszłości naszej firmie oraz społecznościom, którym służymy- oświadcza Dimitris Lois- naczelny dyrektor Coca- Cola HBC.

Grupie HBC już teraz udało się zredukować zużycie wody o 2,1 mld litrów, co odpowiada jednej szklance wody na osobę w skali globalnej. Ponadto powiodło się zmniejszenie emisji CO2 o 1,07 mln ton w ciągu ostatnich pięciu lat dzięki wdrożeniu efektywności energetycznej oraz niskoemisyjnych technologii.

W sierpniu tego roku Coca- Cola HBC została okrzyknięta światowym liderem na rynku napojów pod względem zrównoważonego rozwoju już po raz trzeci z rzędu według Wskaźnika Zrównoważonego Rozwoju Dow Jones, uzyskując wynik 90 punktów- o 40 punktów więcej niż w przypadku przeciętnego przedsiębiorstwa.

Żródło: Coca-Cola HBC, edie.NET

Apple zobowiązuje się do wykorzystania 100% energii z OZE