Tesla Model Y to mały, elektryczny SUV, który prawdopodobnie wyjedzie na drogi pod koniec 2019, lub w 2020 roku.

Nowy model SUV-a Tesli nie jest jeszcze nazwą oficjalną, ale już przyjęło się w branży nazywać go Modelem Y i choć niewiele jeszcze wiadomo, Tesla opublikowała ostatnie prototypowe zdjęcie modelu.

Będzie to crossover, który jak zapowiadano na początku, miał być projektowany na tej samej platformie co Model 3. Informacje te zostały ostatnio zdementowane przez samego Elona Musk’a. Mimo, iż będzie miał podobne opcje co Model 3 – ostatnie słowa Elon Musk’a sugerują, że platforma projektowa nie będzie taka sama.

Musk poinformował, że Model Y będzie posiadał swoją własną architekturę. Argumentuje to błędami, jakie wynikły z użycia platformy Modelu S podczas tworzenia  Modelu X.

„Myślę, że rzeczywiście popełniliśmy błąd w próbie wyłonienia Modelu X z platformy Modelu S” – powiedział Musk. „Byłoby lepiej zaprojektować SUV-a tak, aby zaprojektować SUV-a. Trzeba zaprojektować sedana w taki sposób, w jaki sedan powinien być zaprojektowany. W przeciwnym razie starasz się po prostu podsycać coś, co nie ma sensu” – dodał.

Platforma do produkcji nowego modelu ma być gotowa już w 2019 roku. Według Muska – zapotrzebowanie na Model Y będzie większe niż na Model 3 i wiąże z nowym produktem wielkie nadzieje.

Mimo, iż Tesla zdradza niewiele informacji na temat nowego pojazdu, podobno etap prac nad modelem jest zaawansowany.

Podobnie jak w przypadku Modelu 3, Tesla powinna zaprezentować projekt pojazdu około rok przed rozpoczęciem produkcji. Na dzisiaj mamy tylko poglądowe, nie zdradzające szczegółów zdjęcie.

tesla model Y

Prototypowe zdjęcie Model Y  (Fot. Tesla)

Według specjalistów, linia nowego Modelu Y może wykazywać pewne podobieństwo do Modelu 3. Po raz kolejny, Tesla próbuje wprowadzić model bez bocznych lusterek. Ciekawe, czy tym razem organy regulacyjne będą przychylne temu pomysłowi.

Mówiąc o nowej platformie dla Modelu Y w zeszłym miesiącu, Musk powiedział, że Tesla pozbędzie się 12-woltowej baterii. Musk twierdzi, że znacząco zredukuje to całkowite okablowanie i uprości proces produkcji.

Mniejsza wiązka przewodów oznacza łatwiejszą automatyzację w procesie produkcji, a firma Musk-a planuje zupełnie inną – bardziej zautomatyzowaną – linię produkcyjną dla Modelu Y. Powiedział, że linie produkcyjne Modelu 3 są porównywalne z najlepszymi liniami w przemyśle, podczas gdy linia Modelu Y będzie „czymś innym”.

Źródło: Top Gear, Electrek.co

 

 

Redakcja GLOBEnergia