Diody LED wywołują rewolucję w branży oświetleniowej – i nie bez powodu. Zaczynają wypychać tradycyjne technologie w wielu sektorach, w tym samochodowych, ulicznym i oświetlenia dekoracyjnego.

W 2010 roku diody LED stanowiły tylko 0,3% udziału w rynku przemysłu oświetleniowego. Dzisiaj stanowi ona około 18% i będzie się rozwijać dalej.
Jak w tej branży dokonywać świadomych decyzji? Czy rozwiązaniem może być czerpanie inspiracji i zachowań, które cechują również młodą – energetykę słoneczną?
Niecałe 10 lat temu technologie solarne były na marginalnej pozycji. Można zauważyć, chociażby na przykładzie USA, że kilka czynników mających wpływ na branżę fotowoltaiczną może przyczynić się do sukcesu branży LED.
Po pierwsze niższe ceny – brzmi znajomo?
Największą barierą, która wciąż powstrzymuje gwałtowny wzrost sprzedaży tych produktów to cena… Branża solarna poświęciła lata na badania i rozwój, aby doprowadzić do ograniczenia kosztów produkcyjnych, do wprowadzenia na rynek dojrzałych i sprawdzonych rozwiązań, a także na rozszerzenie linii produkcyjnych w celu poprawy efektu skali. W wyniku tego, spadek kosztów urządzeń jest imponujący. W tym wszystkim trzeba jednak zachować umiar, by nie doprowadzić do obniżenia jakości oferowanych produktów.
Efekt zachęt
Eksplozja branży solarnej na przykładzie w USA jest w dużej mierze efektem zachęt finansowych. Przemysł LED posiada szereg ulg podatkowych i rabatów, które pomogą zrównoważyć koszty początkowe. Firmy w branży LED powinny posiadać dostęp do informacji o tym, jak użytkownicy końcowi mogą korzystać z tych ulg. Takie uregulowania mogą się drastycznie różnić w zależności od lokalizacji. Odrębnym aspektem jest edukacja społeczeństwa i upowszechnianie zalet korzystania z takich urządzeń. Cena detaliczna żarówek LED może być wysoka ze względu na liczbę kanałów sprzedaży. Specjaliści z branży LED mogą uczyć się od firm słonecznych, jak planować sprzedaż i zmniejszać koszty dystrybucji.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Dla branży fotowoltaicznej priorytetem jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, pilnowanie jakości i wydajności produktów i dostosowany ich do najwyższych standardów. Dla firm działających w branży LED te wszystkie zasady również powinny być priorytetem.
Źródło: greentechmedia.com