Transformacja miałaby rozpocząć się od wprowadzenia kilku nowych modeli, do tej pory Jaguar posiada jeden model w pełni elektryczny, I-Pace. Kolejny zeroemisyjny model miałby zostać wprowadzony w ciągu dwóch lat, jako odpowiednik limuzyny XJ. W 2023 roku Jaguar planuje zakończyć produkcję modeli XE oraz XF, a na ich miejsce pojawi się elektryczny samochód typu crossover. Na 2025 rok koncern przewiduje premierę nowej generacji znanego już I-Pace’a, wykluczając tym samym jego spalinowe odpowiedniki czyli model E-Pace oraz F-Pace.

Początek końca.

Od 2026 roku Jaguar planuje zakończyć produkcję pojazdów z silnikami spalinowymi, z wyjątkiem jednego modelu zapowiadanego na 2021 roku, ma być to flagowy crossover J-Pace. Jaguar szacuje, że wprowadzenie czterech lub pięciu całkowicie elektrycznych modeli może zapewnić sprzedaż na poziomie 300 tys. egzemplarzy rocznie. Plany koncernu Jaguar Land Rover jeszcze nie zostały ostatecznie zatwierdzone, nowa polityka firmy podyktowana jest niezadowalającą sprzedażą sedanów Jaguara oraz coraz szybciej rozwijającym się rynkiem elektromobilności.

Za produkcję elektrycznych Jaguarów miałaby odpowiadać zmodernizowana fabryka Castle Bromwich, natomiast akumulatory dostarczone do nowych pojazdów będą produkowane w fabryce Hyperbat, joint venture założonego przez Unipart i Williams Engineering. Wciągu tego roku jaguar sprzedał w sumie 116 849 samochodów, z czego 588 szt. to całkowicie elektryczne modele I-Pace.

Źródło: orpa.pl

Redakcja GLOBEnergia