Giganci transportowi – Alstom i Eversholt Rail, ujawniły projekt nowego pociągu wodorowego. Taka kolej miałaby zostać wykorzystana w Wielkiej Brytanii do roku 2022.

Nowe, ekologiczne rozwiązanie

Pociąg wodorowy „Breeze”, powstał z konwersji istniejących pociągów klasy 321. Były one w użyciu przez dziesięciolecia. Wstępne, kompleksowe studium inżynierskie zostało ukończone, podobnie jak projekt koncepcyjny pociągu.

breeze

źródło: Alstom

Firma Alstom informuje, że obie firmy współpracują już z interesariuszami z branży, aby opracować sprawy biznesowe i ocenić szczegółowe plany wprowadzenia dla flot tych innowacyjnych pociągów.

Ogromny wpływ na emisję CO2

Według zapewnień, pociąg nie będzie emitował w ogóle szkodliwych emisji.

Wpływ bezemisyjnych pociągów wodorowych w Wielkiej Brytanii może być znaczący. W latach 2017-2018 transport odpowiadał za emisję 2765 kiloton dwutlenku węgla (CO2) w Wielkiej Brytanii.

W oświadczeniu Alstom UK i dyrektor zarządzający Irlandii, Nick Crossfield, powiedział, że pociągi z napędem wodorowym stanowią idealne rozwiązanie dla tras, które raczej nie skorzystają na elektryfikacji.

Najpierw Niemcy, potem Anglia

We wrześniu 2018 r. Alstom ogłosił, że pierwszy na świecie pociąg z ogniwami wodorowymi -Coradia iLint, rozpoczął obsługę pasażerską w Niemczech.

Podczas, gdy nowo zaprojektowany pociąg Breeze będzie wykorzystywał tę samą technologię ogniw paliwowych co Coradia iLint, architektura pociągów będzie się różnić.

Jest tak z wielu powodów, między innymi wynika to z faktu, że Corstia iLint została zaprojektowana przez Alstom od zera, podczas gdy Breeze będzie wynikiem przebudowania starszych pociągów klasy 321 i ponownego ich wykorzystania na torach Wielkiej Brytanii.

źródło: cnbc

Redakcja GLOBEnergia