Panele słoneczne wytwarzające energię elektryczną mogłyby zostać umiejscowione na dachu lub masce pojazdów.

Fot. Hyundai

Według projektu stworzonego przez koreańskich producentów pojazdów – Kia i Hyundai, panele będą uzupełnieniem dla hybrydowych silników spalinowych i pojazdów elektrycznych.

Dzięki temu Hyundai Motor Group pomoże zwiększyć zarówno zasięg samochodów, jak i oszczędność paliwa, a co za tym idzie – zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.

Trzy rodzaje systemów ładowania.

System dachu słonecznego pierwszej generacji, który zostanie zastosowany do modeli hybrydowych, to krzemowe panele słoneczne, które są montowane na zwykłym dachu. Ten system może naładować od 30 do 60 procent baterii dziennie, w zależności od warunków pogodowych.

Półprzezroczysty system dachu słonecznego drugiej generacji zostanie zastosowany po raz pierwszy na świecie w pojazdach z silnikami spalinowymi. Półprzezroczyste panele słoneczne będą instalowane w formie panoramicznego okna dachowego, zachowując przejrzystość podczas ładowania akumulatora pojazdu elektrycznego lub dodatkowej baterii zamontowanej w pojeździe z silnikiem spalinowym.

Instalowanie systemów ładowania słonecznego do pojazdów z silnikiem spalinowym umożliwi pojazdom przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz znacząco przyczynią się do zmniejszenia emisji CO2.

Fot. Hyundai

System lekkich pokryw przeciwsłonecznych trzeciej generacji, będący obecnie w procesie pilotażowego badania nad zastosowaniem do ekologicznych modeli pojazdów, obejmuje konstrukcję paneli słonecznych z możliwością zamontowania na masce i dachu samochodu, w celu zmaksymalizowania produkcji energii.

W środowym oświadczeniu Jeong-Gil Park, wiceprezes wykonawczy Hyundai Motor Group powiedział, że dach słoneczny jest pierwszą z technologii, dzięki której samochody nie będą już biernie zużywać energię, ale zaczną produkować ją aktywnie.

Do tej pory zasilanie pojazdu elektrycznego energią słoneczną nie było najefektywniejszym sposobem. Dach samochodu jest po prostu niezbyt duży, ale wydajnie umieszczony względem słońca. Jednak pojazdy elektryczne stają się wydajniejsze dzięki lżejszym akumulatorom, a ogniwa słoneczne generują coraz więcej mocy z mniejszej powierzchni, dzięki czemu prawdopodobnie zobaczymy trend wśród producentów samochodów na stosowanie fotowoltaiki.

Źródło:www.hyundai.news

Redakcja GLOBEnergia