SMA Solar i Danfoss planują zawarcie strategicznego sojuszu zwiększającego  potencjał konkurencyjny obu marek. Celem porozumienia jest wzmocnienie pozycji rynkowej, dzięki wspólnym inicjatywom i zwiększonym możliwościom technologicznym

Co więcej, obejmując 20% akcji SMA, Danfoss zamierza całkowicie przenieść swój dział związany z falownikami do marki SMA.

Zdaniem prezesa SMA Solar, Pierra Pascala Urbona, strategiczny sojusz z formą Danfoss wzmacnia pozycję jego korporacji na rynku fotowoltaicznym. Korzyści jakie firma ma odnieść to przede wszystkim wykorzystanie doświadczenia nowego partnera w jego dotychczasowej branży, a także możliwość optymalizacji kosztów. Wraz z przejęciem działu falowników Danfossa, SMA Solar zwiększa atrakcyjność swego portfela produktowego. Po sfinalizowaniu transakcji, firma zapowiada wprowadzenie na rynek nowych produktów dla szybko rozwijającego się rynku średnich farm fotowoltaicznych w Europie, Chinach i USA. Sojusz strategiczny obydwu marek zapewni im także wiodącą rolę na światowym rynku fotowoltaicznym.

Nils Christiansen, prezes marki Danfoss, podkreśla nacisk, jaki położony będzie na rozwój innowacji i konkurencyjności w ramach kreowania wspólnych produktów, wykorzystujących bogate know-how łączących siły podmiotów. Dwudziestoprocentowy udział w SMA, szef Danfossa określa jako najlepszy dowód na wzajemne zaufanie oraz silne przekonanie o roli rynku technologii słonecznych.

Zgodnie z zapowiedziami, cały proces od strony biznesowej ma się zakończyć w trzecim kwartale br.

  Źródło:  SMA, Danfoss