Elektryczne taksówki pojawiają się w Polsce

Jakiś czas temu w mediach pojawiła się informacja o fińskim taksówkarzu, który przejechał swoim samochodem marki Tesla ponad 400 tysięcy kilometrów. Po zbadaniu jakości akumulatora okazało się, że stracił on jedynie kilka procent na swojej wydajności. Wygląda więc na to, że elektryczne wehikuły są w stanie przeżyć przebiegi znacznie wyższe, niż pojazdy spalinowe.

Zauważyły to także firmy zajmujące się przewozem osób. Coraz więcej przedsiębiorstw tego typu na świecie buduje floty elektrycznych samochodów. Co ciekawe, wśród nich pojawiają się też firmy z Polski. Jedną z nich jest Electric Taxi, które swoje usługi oferuje już w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Do przewozu osób wykorzystują oni samochód Nissan Leaf, który jest obecnie najpopularniejszym w Europie pojazdem elektrycznym.

źródło: Tesla

Łatwo jednak zauważyć, że Nissan Leaf nie jest samochodem tej samej klasy co Tesla model S. Dla tych, którzy chcieliby przejechać się sportowym, elektrycznym wehikułem Elona Muska jest jednak rozwiązanie. Wczoraj została udostępniona informacja, mówiąca że działająca w Polsce firma iTaxi udostępni możliwość przejazdu ekskluzywnym modelem Tesli.

iTaxi planuje zakup 100 elektrycznych samochodów, z których dużą część mają stanowić amerykańskie marki. Wśród nich będą także Tesle. Co ciekawe, plan rozwoju firmy nie zakłada tylko zakupu takich pojazdów. iTaxi planuje w ciągu najbliższych 6-8 lat przestawić całą swoją flotę na elektryki – to ponad 10 tysięcy samochodów. W tym okresie zapowiadają też inwestycje we własne punkty ładowania. Czy możliwy jest scenariusz, w którym elektryfikację motoryzacji w większości przeprowadzą nie organy państwowe, ale prywatne firmy?

Przedsiębiorcy z branży przewozowej coraz częściej chcą przerzucać się na samochody elektryczne. Są one postrzegane już jako technologie gotowe do użytku, a nie niepewne prototypy, jak to było jeszcze około dziesięć lat temu. Moda na elektromobilność rozwija się na całym świecie i coraz częściej inwestują w nią nie tylko firmy prywatne, ale całe miasta lub regiony.

Jak wskazują firmy zajmujące się przewozem osób, tym co powstrzymują polską elektromobilność jest wciąż za mała liczba punktów ładowania.

Źródło: Rzeczpospolita

Redakcja GLOBEnergia