I.D. Buzz nawiązuje do popularnego VW Mikrobusa z lat 50. XX wieku, jednak ma z nim niewiele wspólnego. Tamten wyposażony był w silnik spalinowy umieszczony z tyłu oraz napęd na tylne koła, nowy posiada napęd elektryczny na wszystkie koła. Komfort podróżowania i wystrój wnętrza również uległy zmianie. Niemniej jedno pozostało bez zmian: w kabinie bez trudu zmieści się osiem osób.

Maksymalny zasięg modelu Buzz  wynosi ok. 434 km na pojedynczym ładowaniu. Do jego napędu służą dwa silniki elektryczne – jeden zamontowany z przodu, drugi z tyłu pojazdu. Każdy z silników ma moc ponad 200 KM. Energia gromadzona jest w bateriach litowo-jonowych o pojemności 111 kWh, zamontowanych pod podłogą. Wehikuł rozpędza się do setki w 5 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.

Samochód działa w trybie w pełni autonomicznym. System autonomiczny obejmuje ultradźwiękowe czujniki, kamery monitorujące przestrzeń i skanery laserowe.

W pojeździe możliwe jest przestawienie przednich siedzeń tak, by były skierowane tyłem do kierunku jazdy. Istnieje wariant modularnego ułożenia siedzeń dla ośmiu pasażerów lub stworzenia dwóch wygodnych foteli, rozciągających się na długości całego pojazdu, na których można zażyć relaksu podczas autonomicznej  jazdy samochodem.

I.D. Buzz 2I.D. Buzz

Różne warianty ułożenia siedzeń w I.D. Buzz, źródło: TechCrunch

Podobnie jak w przypadku innych pojazdów autonomicznych, komunikacja między samochodem a ludźmi zachodzi przy użyciu systemu oświetleniowego, obejmującego m. in. zewnętrzne diody LED,  które informują np. o pojawiających się pieszych.

Model Buzz pozostaje na razie tylko konceptem, zatem nie ma gwarancji, że kiedykolwiek nastąpi jego produkcja na masową skalę, niemniej firma Volkswagen postawiła sobie za cel sprzedaż 1 mln pojazdów elektrycznych rocznie do 2025 roku, biorąc pod uwagę szereg różnych modeli, co za tym idzie nowoczesna wersja Mikrobusa wciąż ma szansę ujrzeć światło dzienne.

Opracowano na podstawie: TechCrunch, The Telegraph

Zdjęcie główne: TechCrunch

 

 

Julita Zapilaj

Redaktor GLOBEnergia