Najszybszy przejazd w historii – elektryczny Volkswagen pokonał trasę wyścigu Pikes Peak najszybciej nie tylko w kategorii elektryków. Nowy rekord to najszybszy przejazd w historii rajdu w ogóle!

O wyścigu Pikes Peak

Wspomniany wyścig odbywa się corocznie od 1916 roku w USA w stanie Kolorado. Konkurencja polega na jak najszybszym przejechaniu trasy, która liczy 19,99 km, lecz trudność wyścigu opiera się o 156 zakrętów i różnicę wysokości wynoszącą 1440 m. Od 2012 roku trasa w całości pokryta jest asfaltem, wcześniej pojazdy musiały utrzymać się na nawierzchni szutrowej.

Rekord nie został pobity od 2013 roku kiedy to znany francuski kierowca rajdowy Sebastian Loeb przejechał trasę w 8:13,878 w swoim benzynowym Peugeocie. W tym roku, 24 czerwca Romain Dumas za kierownicą Volkswagena I.D. R ustanowił nowy rekord nie tylko w kategorii pojazdów elektrycznych, ale jest to najszybszy przejazd w historii rajdu. Ile czasu elektryczny Volkswagen potrzebował na pokonanie tego trudnego rajdu? 7:57,148 – oto nowy rekord trasy.

Źródło: carmagazine.co.uk

Trasa idealna pod pojazdy elektryczne!

Romain Dumas pokonuje Loeba o ponad 15 sekund, łamiąc tym samym barierę 8 minut. To świetna wiadomość dla fanów samochodów elektrycznych, choć nikt nie powinien być tym faktem zdziwiony. Warunki w jakich odbywa się impreza są idealne dla takich pojazdów. Trasa nie jest długa, a bardzo wysoki moment obrotowy oraz moc jakimi dysponują EV pozwala na sprawne pokonanie zakrętów i wzniesień. Dodatkowo, klasyczne „benzyniaki” potrzebują tlenu do prawidłowej pracy, którego brakuje na dużych wysokościach. Natomiast elektryk pracuje w takich warunkach bez zarzutu.

Volkswagen I.D. R, dysponuje mocą 680 koni mechanicznych, które pochodzą z dwóch silników elektrycznych. Samochód waży 1100 kg, a opływowy kształt i wielki spojler powodują, że jego właściwości aerodynamiczne są na najwyższym poziomie. Wszystkie te czynniki sprawiły, że projekt był spisany na sukces. Volkswagen ma nadzieje, że pobicie rekordu w tej prestiżowej imprezie pozwoli odbudować dobre imię marki, które niedawno zostało zatracone. Motoryzacyjny gigant zamierza bowiem wprowadzić na rynek pojazdy w pełni elektryczne, a nowy rekord ma być zwiastunem sukcesu nowych modeli.

Źródła: carmagazine.co.uk, msn.com

Zdjęcie główne: carmagazine.co.uk,

Redakcja GLOBEnergia