Niestety Paris Motor Show nieco traci na zainteresowaniu, kilka topowych marek rezygnuje z udziału w tej imprezie. Producenci zgadzają się, że jeżeli chodzi o rynek europejski to najlepszym miejscem do zaprezentowania swoich najnowszych modeli są targi w Genewie. Geneva Motor Show to zdecydowanie najciekawsze wydarzenie motoryzacyjne w Europie. Na to musimy poczekać jednak do marca. Rzućmy zatem okiem na elektryczne propozycje Paryża.

Audi i Mercedes

Nie bez powodu te dwie marki wymieniono razem, nie chodzi o ich pochodzenie, ani też bezpośrednią konkurencję. Audi oraz Mercedes-Benz przedstawiły bowiem samochody bardzo podobne, są to w pełni elektryczne pojazdy typu SUV.

Trzymając się kolejności alfabetycznej, zacznijmy od Audi. Audi e-Tron to w pełni elektryczny SUV, który wyglądem i gabarytami nawiązuje do spalinowych modeli Audi Q5 lub Q8. E-Tron wyposażony jest w dwa silniki elektryczne, usytuowane na obu osiach, zatem moc ponad 400 koni mechanicznych przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Pojazd dysponuje momentem obrotowym w wysokości 663 Nm, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę w 5,7 sekundy, natomiast jeżeli chodzi o prędkość maksymalną to nie przekracza ona drugiej setki.

Akumulator w Audi ma pojemność 95 kWh co pozwala na przejechaniu 400 km przy spokojnej jeździe, a przy użyciu 150 kilowatowej stacji ładowania, baterię uzupełnimy w 30 minut. Audi zapowiada, że ich nowy elektryczny model w Europie dostępny będzie pod koniec bieżącego roku, ceny zaczną się od 79,900 Euro.

Audi e-Tron (Fot. Audi)

Sprawdźmy jak na tle Audi wypada Mercedes. Model, który zaprezentowano w Paryżu nazywa się EQC, jest to odpowiednik spalinowego GLC. Podobnie jak Audi E-Tron wyposażony jest w dwa silniki elektryczne na obu osiach, czyli napęd również przekazywany jest na wszystkie koła. Mercedes dysponuje mocą 408 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy wynosi, aż 765 Nm! Takie parametry sprawiają, że EQC przyspiesza lepiej od Audi, od 0 o 100 rozpędza się w 5,1 sekundy. Natomiast jego prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Akumulator o pojemności 80 kWh pozwala na przejechanie 450 km przy spokojnej jeździe. Stacja ładowania o mocy 110 kWh, naładuje naszego mercedesa w 40 minut z poziomu 10 do 80 %.

Mercedes EQC w sprzedaży ma pojawić się w 2019 roku, producent na razie nie podaje ceny ale prawdopodobnie będzie ona zbliżona do ceny E-tron’a od Audi. Jeżeli chodzi o samochody elektryczne zaprezentowane podczas Paris Motor Show 2018, Audi oraz Mercedes-Benz, przedstawiły najciekawsze propozycje, które będą dostępne w sprzedaży.

Mercedes-Benz EQC (Fot. Mercedes-Benz)

Stuprocentowy elektryk od Kia

Kia Niro, ten model koreańskiej marki znamy już w wersji hybrydowej, teraz przyszedł czas na pojazd w pełni elektryczny. Właśnie taką wersję Niro zaprezentowano na tegorocznych targach w Paryżu. EV od marki Kia będzie dostępny w dwóch wersjach.

Pierwsza wersja, mocniejsza, będzie dysponowała mocą 204 koni mechanicznych i akumulatorem o mocy 64 kWh, zasięg wynosi nawet 500 km, świetny wynik. Druga wersja, słabsza, 136 koni mechanicznych, akumulator o mocy 39 kWh, co pozwoli na przejechanie ponad 300 km. W Europie pojazd ma pojawić się na przełomie 2018 i 2019 roku.

Kia Niro (Fot. Kia)

Najjaśniejsza gwiazda Paryskiego Show

Zdecydowanie największe zainteresowanie na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu wzbudzał koncepcyjny model spod szyldu Peugeota. Mowa o zaprezentowanym modelu e-Legend, który jest również hołdem dla kultowego modelu 504 Coupé. Oba modele wykazują podobieństwo pod względem stylistycznym, natomiast jeżeli chodzi o podzespoły to zupełnie inna bajka. Peugeot e-Legend wyposażony jest w napęd elektryczny, w postaci dwóch silników o łącznej mocy 456 KM oraz 800 Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą osiągnąć pierwszą setkę w czasie mniejszym niż 4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Peugeot e-Legend (Fot. Peugeot)

Jednak najciekawsza informacja dotycząca modelu e-Legend to jego zasięg, Peugeot deklaruje, że jest to aż 600 km. Niestety zaprezentowany pojazd jest tylko modelem koncepcyjnym i prawdopodobnie nie będzie on dostępny na rynku.

Na tą chwilę można jedynie nacieszyć oko, bo zdecydowanie jest na co popatrzeć.

Źródła: autocentrum.pl, carmagazine.co.uk,

Bartłomiej Kurp

Redaktor