Firma JA Solar nie była wyjątkiem! Z nową fabryką zlokalizowaną w prowincji Hebei JA Solar dynamicznie rozwija się na chińskim rynku.

W wynikach za pierwszy kwartał firma odnotowała wzrost przychodów o 44% do wartości 538 milionów dolarów w porównaniu do Q1 2015 i wzrost sprzedaży o 52,4%. Zysk netto wyniósł 24,5 mln $ w porównaniu do 5,4 mln $ w Q1 2015. Firma odnotowała wzrost wysyłek modułów i ogniw odpowiednio o 57,4% i 22,1% w stosunku do Q1 2015, co odpowiada spadkowi sprzedaży modułów o 29,1% i wzrostowi sprzedaży ogniw o 188,6% w porównaniu do Q4 2015. Spadek zainteresowania modułami firma tłumaczy sezonowością.

Znaczną część sukcesu JA Solar zawdzięcza silnemu rynkowi chińskiemu. Tylko w pierwszym kwartale roku 2016 Chiny zainstalowały 7,14 GW mocy w fotowoltaice – znacznie więcej niż jakiemukolwiek innemu krajowi udało się kiedykolwiek zainstalować w ciągu 3 miesięcy – 60% wysyłek JA Solar stanowiły wysyłki krajowe. Sprzedaż na pozostałe rynki azjatyckie to 27% całości, z których 1/3 stanowiła wysyłka do Japonii.


Cały artykuł w GLOBEnergia PLUS

plus

Baofang Jin, prezes i CEO JA Solar, komentuje: „Nasz sukces na kluczowych rynkach wynika z wysokich standardów jakości produktów JA Solar i wiodącej technologii. Najnowszym dowodem czołowej pozycji firmy jest dominujący udział w Programie Narodowej Administracji Energetycznej „Front Runner”. Dostarczamy 420 MW wysoce zaawansowanych modułów, w tym 150 MW modułów PERC, do I fazy programu realizowanego na 950 MW w Datong, w prowincji Shanxi. Ponadto, planujemy podwoić zdolności produkcyjne wysokoefektywnych ogniw PERC do 1,4 GW do końca roku 2016. JA Solar z dumą odgrywa kluczową rolę w transformacji i poprawie chińskich sektorów fotowoltaicznego i produkcyjnego.”

W ostatnich latach JA Solar przekształciła się z producenta ogniw PV w producenta ogniw i modułów PV – około 90% sprzedaży w Q1 2016 roku stanowiły moduły. Jak wszyscy najwięksi producenci fotowoltaiki firma rozwinęła się w kierunku własnych projektów fotowoltaicznych, choć w pierwszym kwartale roku jedynie 90 MW przeznaczone było na instalacje firmy. Ponad 1,1 GW mocy w modułach i ogniwach PV skierowano do klientów zewnętrznych.

Firma spodziewała się wzrostu sprzedaży do 1,4-1,5 GW w drugim kwartale i domknięcia projektów fotowoltaicznych o łącznej mocy 250 MW do końca Q1.

Spadek wartości chińskich taryf gwarantowanych był zaplanowany na koniec czerwca 2016 roku, choć kierownictwo JA Solar potwierdziło informację o plotkach, jakoby miałyby być one przedłużone do końca sierpnia. Firma przewidywała, że Chiny pozostaną jej największym rynkiem zbytu ze sprzedażą stanowiącą ponad 55% całości.

Źródło: GLOBEnergia Plus 7/2016

Na podstawie: jasolar.com, pv-magazine.com, pv-tech.org

 

Redakcja GLOBEnergia

Anna Będkowska

Redaktor prowadzący GLOBEnergia