Firma Google jest w trakcie współtworzenia instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków mieszkalnych, której pomysłodawcą jest firma SolarCity. 

 
Firma Google przeznaczy na ten cel 300 mln dolarów, podczas gdy koszt całego projektu to 750 mln dolarów. Koszty początkowe inwestycji w instalację fotowoltaiczną dla budynku mieszkalnego są stosunkowo wysokie. Mieszkańcy budynków zasilanych energią słoneczną będą płacili firmie miesięczny abonament, zamiast wyłożyć średnio po 20 tysięcy dolarów. 
 
Tym sposobem firmy produkujące komponenty do takich systemów mają szansę sięgnąć ze swoimi produktami do szerszej puli inwestorów, a cały sektor energetyki odnawialnej ma szansę zostać pobudzony do działania. Co więcej firmy takie jak Google dostają ulgi podatkowe,  które sprawiają, że instalacje OZE są jeszcze bardziej opłacalne, na co nie mają szans mało rentowne firmy chcące zainwestować w takie systemy.
To nie jest jedyna taka inwestycja Google. Firma zobowiązała się do wsparcia finansowego inwestycji wiatrowych i słonecznych na trzech kontynentach na sumę przekraczającą 1,8 miliardów dolarów.  Podobne wsparcie otrzymała farma słoneczna w Utah budowana przez Scatec Solar ASA.  Wcześniej, Google  zainwestowało 280 milionów dolarów w SolarCity (wspierane przez Elon Musk). 
 
Firmy takie jak Google i Apple otwierają na szereg nowych technologii. Dla Google, jest to dobry sposób, na zmniejszenie rachunku podatkowego, a przy okazji wspierają dbanie o środowisko, pomagają rodzinom, a ich działania mają również duże znaczenie ekonomiczne. 
 
Opracowanie: Redakcja GLOBEnergia
Źródła:
theverge.com
renewableenergyworld.com