Silniki, nad którymi będą pracować obie firmy, mają znaleźć zastosowanie w hybrydowych pojazdach benzynowych, hybrydach plug-in i samochodach zasilanych wyłącznie elektrycznie. Według oficjalnych informacji będą produkowane i sprzedawane na początku w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Japonii.

Produkcja silników jest przedsięwzięciem bardzo kapitałochłonnym, więc zamiast po prostu produkować je dla własnych celów, chcemy produkować je w dużych ilościach i z możliwością dostarczania ich do różnorodnych klientów – powiedział dziennikarzom na konferencji prasowej Honda Chief Executive Officer  – Takahiro Hachigo.

Dodał również, że w połączeniu z firmą Hitachi mają nadzieję wykorzystać zdobyte wspólnie doświadczenie w organizowaniu produkcji na skalę masową.

Oficjalne rozpoczęcie współpracy będzie miało miejsce w lipcu tego roku i będzie opiewało na sumę 5 mld jenów, czyli około 44 690 000 dolarów.  51% będzie pochodziło od Hitachi Automotive Systems i 49% od Hondy.

Firmy mają już wspólne i udane doświadczenia, ponieważ Hitachi Automotive Systems jest spółką całkowicie zależną od Hitachi i od wielu lat dostarczają komponenty, takie jak silniki i hamulce do pojazdów Hondy.

Produkcja samochodów z silnikami elektrycznymi to nie jedyny kierunek, na jaki zapatruje się Honda. Kilka dni temu przedstawiciele Hondy poinformowali, że firma planuje połączenie i współpracę z innymi graczami w branży. Mowa o planowanej współpracy z firmą General Motors (GM). W planach jest stworzenie wspólnie produkcji systemów zasilania opartych na wodorowych ogniwach paliwowych w Stanach Zjednoczonych. Na ten cel wyznaczono sobie horyzont czasowy do 2020 roku.

General Motors i Honda zadeklarowali, że zainwestują 85 mln dolarów w linię produkcyjną i stworzą 100 miejsc pracy w fabryce GM w Brownstown.

Rzecznik Honda, Teruhiko Tatebe wyjaśniał na konferencji prasowej, dlaczego firma ukierunkowuje się na rynek amerykański. Stwierdził, że Stany Zjednoczone to miejsce, gdzie popyt na pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi będzie jednym z najwyższych i dlatego konsolidują działania właśnie tam. Będą to robić niezależnie od sytuacji politycznej.

Honda oficjalnie podaje, że planuje uruchomienie produkcji pojazdów z silnikami elektrycznymi, pojazdów hybrydowych i napędzanych ogniwami paliwowymi, czyli nowe wersje modelu Clarity jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy, że Honda Clarity zadebiutowała na rynku w pierwszej połowie ubiegłego roku. To średniej klasy samochód osobowy napędzany wodorem. Honda jest jednym z nielicznych producentów, którzy produkują samochody z takim zasilaniem. Honda wyprodukowała jedynie 118 egzemplarzy samochodów z modelu Clarity w USA i Japonii, ponieważ ich cena była wysoka i opiewała na kwotę 7,66 mln jenów, czyli około 66 795 dolarów.

Coraz częściej obserwujemy, że duże koncerny motoryzacyjne szukają partnerów do współpracy w rozwijaniu nowoczesnych i innowacyjnych technologii. Tym sposobem można podzielić się ciężarem odpowiedzialności i zmniejszyć ryzyko inwestycyjne, ponieważ nikt nie jest w stanie dokładnie określić, w którym kierunku ma dalej iść przemysł i technologia. Tym sposobem firmy szukają jak najbardziej bezpiecznego rozwiązania i przygotowują się na nieznane.

Opracowano na podstawie: Fortune, Reuters

Zdjęcie główne:  Bbqjunkie, English Wikipedia

 

Redakcja GLOBEnergia