Firma twierdzi, że obniżka cen o 2 000 USD, dla przeciętnego klienta oznaczać będzie spadek kosztów inwestycji całej domowej instalacji solarnej o 10-15%. Obniżka ceny może być odczuwana w większym stopniu w przypadku większych instalacji. W takiej sytuacji zauważalna będzie różnica nawet o 20%.

Strategia działania Tesli w sektorze instalacji fotowoltaicznych

Odkąd Tesla przejęła firmę SolarCity, zintegrowano działania i obecnie Tesla sprzedaje produkty za pośrednictwem istniejącej sieci sklepów detalicznych. Wcześniej w SolarCity korzystano z kilku drogich kanałów sprzedaży, w tym sprzedawców door-to-door, call center itp.W ubiegłym roku zaczęto wystawiać panele słoneczne Tesli w sklepach:

Fotowoltaika od Tesli w sklepach detalicznych

Według rzecznika prasowego Tesli, w wyniku pionowej integracji produktów solarnych w sklepach detalicznych i zwiększonej wydajności, jaką udało się osiągnąć w ciągu ostatniego roku poprzez zamknięcie droższych kanałów sprzedaży, firma jest teraz w stanie obniżyć ceny. Dzięki temu, wraz z dążeniem do skrócenia czasu między sprzedażą a instalacją systemu, przyspieszy się rozwój energetyki słonecznej i dążenie świata w kierunku zrównoważonej energii.

Moduły Tesla w ofercie sklepów detalicznych (Źródło: electrek.co)

Tesla najtańszym dostawcą technologii fotowoltaicznej w Stanach Zjednoczonych?

wiceprezes Tesli ds. operacji energetycznych – Sanjay Shah, w wywiadzie dla Reuters poinformował, że firma chce zostać najtańszym dostawcą energii słonecznej w Stanach Zjednoczonych.

Od ostatniego kwartału Tesla Energy wykorzystuje głównie własne panele słoneczne „Tesla” wyprodukowane w Gigafactory 2 dla swoich projektów w Kalifornii. Co więcej, Tesla próbuje także połączyć swoje domowe instalacje solarne z Powerwalls, czyli domowym urządzeniem do przechowywania energii. Tesla wdrożyła 93 megawaty systemów wytwarzania energii słonecznej w trzecim kwartale 2018 roku. Co ciekawe, podczas, gdy ceny systemów solarnych Tesli spadają, ostatnio podniesiono cenę Powerwall.

Źródło: electrek.co

Redakcja GLOBEnergia