Targi Intersolar Europe każdorazowo odbywają się w Messe München w Monachium i skupiają się na tematach fotowoltaiki, akumulacji energii, produktach oraz innowacyjnych rozwiązaniach w OZE. W tym roku, targi będą odbywać się w dniach 20-22 czerwca.

Fot. Intersolar Europe

Od momentu założenia, stało się ono najważniejszym miejscem spotkań producentów, dostawców, dystrybutorów, serwisantów oraz partnerów branży solarnej.
Na liście wystawców jest obecnie 856 firm, w tym 3 z Polski. Dla porównania, w 2017 roku było ich 1099, w tym 8 z Polski.


Frank Niendorf – General Manager Europe Jinko Solar

Wszystkie prezentowane przez nas moduły fotowoltaiczne będą przedstawiać różne podejścia do rozwiązań mających na celu zwiększenie mocy modułów, zwiększenie wydajności modułu jak i całego systemu, przy równoczesnym obniżeniu poziomu LCOE.
Obok naszego historycznego, głównego nurtu opartego o moduł polikrystaliczny z 60 ogniwami, wprowadzamy nowości wykorzystujące komórki w technologii MultiWire, oferujące produkty o niższych stratach energii i z wyższą mocą szczytową.

Ponadto, zaprezentujemy nową generację paneli fotowoltaicznych reprezentowanych przez serię Half-Cut, która pozwala na uzyskanie nawet dwa razy wyższych uzysków energii dzięki lepszemu współczynnikowi temperaturowemu i ograniczeniu strat wynikających z niedopasowania – to ostatnie osiągnięcie zostało wdrożone dzięki ulepszonemu modułowi typu SMART – MX Gen.2. Wyposażony jest on w funkcję Voc-limit, która pozwala projektować dłuższe łańcuchy.

Co więcej, warta uwagi jest również technologia bifacjalna (moduły dwustronne), która zwiększa wydajność instalacji fotowoltaicznych nawet do 30% dzięki zoptymalizowanej konstrukcji systemu.
Nawet w ostatnich latach konsolidacji rynku europejskiego, JinkoSolar zawsze wierzył w długoterminowy potencjał fotowoltaiczny w Europie. Dlatego stale inwestujemy w naszą pozycję na rynku europejskim oraz w wizerunek firmy. Targi Intersolar zawsze były i nadal są najważniejszymi europejskimi targami, gdzie spotykają się główni gracze na rynku fotowoltaicznym nie tylko z Europy, ale z całego świata. Dlatego dla JinkoSolar Intersolar są nadal najważniejszą platformą do osiągnięcia umocnienia pozycji na rynku europejskim. W ciągu tych trzech dni Jinko Solar pozycjonuje się na jednego z kluczowych graczy w Europie i reszcie świata.


Michał Marona Technical Sales Manager – SolarEdge

W roku bieżącym na targach Intersolar Europe SolarEdge zaprezentuje szereg inteligentnych rozwiązań energetycznych umożliwiających ich zastosowanie na budynkach mieszkalnych oraz na dużych instalacjach przemysłowych.

Przedstawimy rozwiązania dotyczące zarządzania systemami energetycznymi oraz nowe optymalizatory mocy. Rozszerzając nasze rozwiązania komercyjne przedstawimy nowe produkty uzupełniające, umożliwiające dalszą optymalizację kosztów oraz skalowalność systemu. Będziemy promować kompleksowe rozwiązania do domów mieszkalnych o mocach 1,5 – 2 kW.
Dodatkowo na głównym dziedzińcu obok hali B3 zaprezentujemy nasz inteligentny dom oraz działanie jego inteligentnych rozwiązań energetycznych.
Duże zainteresowanie wzbudzi z pewnością falownik z ładowarką do samochodów elektrycznych, który jest nominowany do nagrody The smarter E AWARD.

Rozwiązanie to oferuje możliwość szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych prądem AC w trybie przyśpieszenia solarnego, uzupełniając energię z sieci, energią z PV.
Będzie on prezentowany w dwóch miejscach: na naszym stoisku oraz na głównym holu w towarzystwie dwóch samochodów elektrycznych. Na targach będzie miała miejsce prezentacja europejskiej wersji tego urządzenia. Na jednej z konferencji towarzyszącej targom Lior Handelsman, Wiceprezes Marketingu i Strategii Produktu w SolarEdge będzie szczegółowo o nim opowiadał. Ten falownik to nasza nowość, która wskazuje kierunek rozwoju firmy SolarEdge. Poświęcamy swoją uwagę nie tylko falownikom, ale także zintegrowanym z fotowoltaiką ładowarkom dla samochodów elektrycznych.

Na targach pokażemy również nowe narzędzie do projektowania instalacji w chmurze oraz pokażemy ostatnio wprowadzone usługi sieciowe umożliwiające zbiorczą kontrolę, zarządzanie i raportowanie w obszarze rozproszonych zasobów energetycznych w czasie rzeczywistym na bazie chmury.
Targi Intersolar są to najważniejsze targi fotowoltaiczne w Europie. Wiele europejskich firm prezentuje na nich swoje nowości, a więc my również przywiązujemy do nich dużą uwagę. Nasze stoisko będzie większe niż w tamtym roku. Mocną stroną tego wydarzenia będzie przyznanie nagrody The smarter E AWARD, a więc rozszerzenie oferty targów o technologie związane z elektro- mobilnością, które chcąc nie chcąc z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia.


Maciej Piliński Sales Manager Fronius Polska

Targi Intersolar są najważniejszym wydarzeniem branży fotowoltaicznej od wielu lat. Firma Fronius jest na nich obecna właściwie od samego początku. W tym roku zaprezentujemy rozwiązania na rzecz integracji sektora energetycznego, a nasi eksperci zaprezentują scenariusze gospodarki energetycznej łączącej fotowoltaikę, ciepło, szeroko rozumianą mobilność i gromadzenie energii. Nowością będzie również zupełnie przeprojektowana ekspozycja, którą będzie można zwiedzić w hali B2, na stoisku 310. Jak wykorzystać synergię pomiędzy energią słoneczną, ciepłem i mobilnością

Skuteczne połączenie sektorów takich jak ciepło, energia elektryczna i mobilność przyczynia się do realizacji wizji „24 godzin słońca” firmy Fronius. Na targach Intersolar pokażemy różne przykłady zastosowań zarówno do mikroinstalacji, jak i dla sektora przemysłowego. Na przykład urządzenie Fronius Ohmpilot maksymalizuje zużycie własne za pomocą inteligentnego sterowania elementami grzejnymi, i jednocześnie stanowi proste rozwiązanie w zakresie gromadzenia energii. Ponadto firma Fronius dostarcza szczegółowych informacji na temat integracji komponentów innych producentów, takich jak grzałki elektryczne czy pompy ciepła. Z kolei portal Fronius Solar.web pozwala użytkownikom w wygodny sposób monitorować instalację fotowoltaiczną i łatwo analizować dane, a to już pierwszy krok w kierunku optymalizacji zużycia produkowanej energii na potrzeby własne.

W trakcie targów Fronius zaprezentuje po raz pierwszy całkowicie nową funkcję portalu. Co to za funkcja, poinformujemy dopiero na targach. Odwiedzający mogą się spodziewać niespodzianki.

Odwiedź firmę Fronius na targach Intersolar 2018: hala B2, stanowisko 310.


Paweł Wiktorowicz – Project manager w firmie Corab

Jak co roku targi Intersolar są dla firmy Corab okazją do spotkania z partnerami, tymi z kraju jak również z zagranicy. To nie tylko rozmowy z producentami modułów czy falowników ale przede wszystkim z firmami do których eksportujemy nasze konstrukcje. Na tą chwilę nasze produkty można zobaczyć w 13 krajach. Wizyta na monachijskich targach to również okazja do sfinalizowania rozmów i podpisania umów na realizację kolejnych inwestycji poza granicami naszego kraju. Na chwilę obecną skupiamy się na współpracy z krajami nadbałtyckimi – Litwą, Łotwą i Estonią oraz Skandynawią. Kontrakty w tych krajach to między innymi pokłosie wystawiania się w Niemczech w ubiegłym roku.

Targi Intersolar są wydarzeniem, w którym jak w szklanej kuli można zobaczyć przyszłość branży fotowoltaicznej oraz to w jakim kierunku podążają rynki bardziej doświadczone. Globalni producenci wytyczają ścieżkę, którą Polska będzie podążać za kilka lat. W zeszłym roku tematem przewodnim było magazynowanie energii. Czekamy na to co w tym roku przykuje największą uwagę…

Targi Intersolar przedstawiają z roku na rok coraz bardziej konkretną ofertę. Przyjeżdżają tam firmy, które wiedzą czego chcą, już z konkretnymi projektami. W dalszym ciągu jest to miejsce wyznaczania trendów, kierunków rozwoju oraz spotkań i rozmów o przyszłości rynku. Warto zauważyć, że polskie firmy są coraz częściej dostrzegane i zapraszane do debaty o przyszłości fotowoltaiki, już jako partnerzy a nie wyłącznie jako potencjalny rynek zbytu. Jesteśmy zapraszani na spotkania i konferencje wewnętrzne, po to aby rozmawiać o tym jak będzie wyglądała branża fotowoltaiki za rok, dwa lub pięć. Teraz jesteśmy traktowani jako realny partner i perspektywiczny duży europejski rynek.


Szymon Witoszek Solution Manager Huawei Solar Inverter Business EBG

Firma Huawei ma dwa przewodnie plany dotyczące rozwoju i produktów, które zostaną prezentowane na targach Intersolar. Pierwszym z nich jest poszerzenie oferty dla segmentu instalacji domowych o falowniki trójfazowe od 5 kW do 20 kW. Nowa linia produktowa uzupełnia pokazane w zeszłym roku falowniki jednofazowe do zastosowań domowych o falowniki trójfazowe o większych mocach.

Chcielibyśmy również zaprezentować utrzymanie trendu digitalizacji. Huawei jako firma telekomunikacyjna przede wszystkim dąży do integracji rozwiązań telekomunikacyjnych i sieciowych ze swoimi urządzeniami elektroenergetycznymi, jakimi są falowniki. Mogą one uczestniczyć w systemie aktywnie – do sterowania innymi urządzeniami, bądź pasywnie – do odczytu i wizualizacji danych. Na targach pokażemy rozwiązania dla inteligentnego domu wykorzystujące autorski interfejs komunikacyjny Huawei – WLAN dongle 4G, kompatybilny z najpopularniejszymi produktami automatyki domowej.

Dla firmy Huawei Europa jest to w dalszym ciągu główny odbiorca i partner handlowy. Takie wydarzenie jak Intersolar, czyli centralne, największe targi poświęcone OZE w Europie są znakomitą możliwością zaznaczenia aktywnej obecności w regionie. Huawei posiada 33 europejskie biura, centrum serwisowe, 18 oddziałów RnD i zatrudnia ponad 11 tysięcy lokalnych pracowników. To właśnie wyróżnia nas na tyle innych azjatyckich producentów.


Paweł Grzegorczyk – Prezes KENO

Jedziemy na targi Intersolar Europe 2018 zobaczyć nowości, które tam będą miały swoją premierę oraz chcemy zapoznać się z trendami wśród producentów, szczególnie wśród firm, które kształtują rynek i wyróżniają się innowacyjnością na skale globalną. Chcemy dowiedzieć się jakie rozwiązania w najbliższych latach mają szansę trafić na polski rynek i które starsze produkty zostaną zastąpione nowymi.

Targi Intersolar są przede wszystkim miejscem spotkania z naszymi dostawcami. Rozmawiamy o prognozach dotyczących polskiego rynku oraz o przyszłych zamówieniach. Takie wydarzenie jest idealną okazją do podtrzymywania dobrych relacji z dostawcami i producentami, z którymi mamy podpisane umowy.

Są to największe targi branżowe w Europie, pomimo tego że się kurczą. Część firm, które wystawiały się na targach już zakończyła swoją działalność lub obrała inny kierunek. Z roku na rok spada ilość małych firm. Wystawcami na tych targach są przede wszystkim przedsiębiorstwa z ugruntowaną pozycją w branży i solidnym zapleczem finansowym, które pozwala na promocje marki.

Anna Będkowska

Redaktor prowadzący GLOBEnergia