Wiele znaków jakości skupia się tylko na technicznych aspektach produktów wykorzystujących energię słoneczną, podczas gdy Top Brand PV Seal bierze pod uwagę także wizerunek marki na rynku. Aby go ocenić, firma zwraca się do ekspertów, którzy w tym temacie mogą mieć wiele do powiedzenia: instalatorów w Niemczech , Włoszech, Wielkiej Brytanii i Holandii. Ponadto, w tym roku firma dotarła także do instalatorów na obiecujących rynkach w USA i Australii.

EuPD Research Top Brand PV 2016

EuPD Research Top Brand PV 2016, źródło: EuPD Research

Na podstawie wieloletnich badań EuPD opracowała model oceny, który kładzie nacisk na aspekty skutecznego zarządzania marką firm z branży słonecznej. Dziesięć indywidualnych czynników, które podlegają ocenie, kształtuje dokładny obraz całokształty. Nagrody przyznawane są od 2010 roku w następujących obszarach produktowych i biznesowych: moduły, falowniki, technologie magazynowania energii i sprzedaż hurtowa.

Dzięki zarządzaniu marką rozumiemy, jak rozwija się ona, co odróżnia ją od konkurencji i jak atrakcyjna jest w oczach określonej grupy docelowej. Marka powinna mieć oryginalną, charakterystyczną sygnaturę, która odróżni ją od reszty i sprawi, że będzie rozpoznawalna – obejmuje to również szeroką gamę produktów i usług.

Fabryka JA Solar, źródło: JA Solar

Fabryka JA Solar, źródło: JA Solar

Wyniki niezależnych analiz zwiększają wiarygodność i budują zaufanie do marki wśród klientów końcowych i partnerów biznesowych. Jej wizerunek jest wzmocniony na konkurencyjnym rynku europejskim, uznanie potencjalnych nabywców rośnie.

Źródło: EuPD Research

Opracowanie: Katarzyna Cieplińska

Przetarg na 589 mikroinstalacji PV pod znakiem niskiej ceny

Redakcja GLOBEnergia