Jak Katowice będą informować mieszkańców o stanie jakości powietrza? Ruszył przetarg na czujniki jakości powietrza i tablice informacyjne.

Docelowo, o poziomie zanieczyszczeń powietrza w mieście będzie informować 127 czujników (PM10 i PM 2,5) i 154 ekrany multimedialne.

Wystartuje też strona internetowa i aplikacja mobilna.
Katowiccy urzędnicy informują, że czujniki będą instalowane w żłobkach, przedszkolach szkołach i innych instytucjach.

Sieć czujników będzie zbierać informacje o jakości powietrza, a także m.in. o temperaturze, wilgotności powietrza, prędkości i kierunku wiatru. Możliwe będzie też korelowanie jakości powietrza i natężenia ruchu.

5 etapów inwestycji

Zadanie podzielono na 5 etapów. Pierwszy to wykonanie dokumentacji projektowej dla oprogramowania. Przeznaczono na to 4 tygodnie.

Etap drugi ma objąć wykonanie dokumentacji budowlanej dla 20 czujników monitoringu jakości powietrza oraz 20 ekranów multimedialnych. Ma zostać na początek uruchomione oprogramowanie, strona stacjonarna oraz mobilna. Na samym początku zainstalowanych zostanie 20 czujników monitoringu jakości powietrza oraz 20 ekranów multimedialnych. Czas realizacji: 3 tygodnie od dnia zakończenia etapu 1.

Dalsze etapy dotyczą przygotowania kolejnych czujników i tablic.

Oferty można składać do 18 lipca. Miasto na inwestycję wspieraną przez środki unijne chce przeznaczyć ponad 483 tys. zł netto.

Źródło: infokatowice.pl

Redakcja GLOBEnergia