Za nami targi ISH! To jedno z największych międzynarodowych wydarzeń skupiających branże klimatyzacji, wentylacji, ogrzewania i instalacji wodnych odbyło się w dniach 14 – 18 marca we Frankfurcie.

Targi odwiedziło 200 114 zwiedzających. Hale targowe pomieściły 2 482 wystawców.

889 wystawców to firmy krajowe, niemieckie. Aż 1 593 wystawców przyjechało na targi spoza  terytorium Niemiec, z 61 krajów. Tym samym odnotowano nowy rekord w poziomie międzynarodowości. 64% wystawców to firmy zagraniczne (w 2015 roku było to 61%) i 40% zwiedzających to goście z innych krajów (w 2015 roku było to 39%).

Redakcja GLOBEnergia odwiedziła targi ISH. Mieliśmy okazję gościć na stoiskach takich marek jak Viessmann, Dimplex, czy Galmet. To właśnie przedstawicieli tych firm zapytaliśmy o to, co pokazują na targach i na co stawiają w nadchodzącym czasie!


 Sebastian Walerysiak – Prezes Zarządu Viessmann

W kontekście tego co pokazano na targach ISH firma Viessmann wprowadza kluczową zmianę przechodząc z formy analogowej na formę cyfrową, dzięki czemu można zauważyć, że firma stawia na automatyzację procesów. Proces zmian odbywa się już od kilku lat, a nasze stoisko na targach ISH oraz nowy właściciel -czwarte pokolenie rodziny Viessmann bardzo wyraźnie to komunikuje. Oprócz szerokiej gamy produktów oferowanych na rynku, firma Viessmann stawia głównie na klienta, jego opinie oraz informacje przekazywane o produkcie, ponieważ oferowany produkt ma być wyrazem potrzeb konsumenta.

Do tej pory w komunikacji z odbiorcą byliśmy bardzo ukierunkowani na nasze firmy partnerskie, natomiast wiadomo, że informację zwrotną jaką otrzymujemy od grona dwóch czy trzech tysięcy naszych klientów nie jest tym co możemy otrzymać od kilku milionów użytkowników. Dlatego też naszą komunikację z klientem chcemy nie tyle zmienić, co rozszerzyć. Chcemy mieć  informację zwrotną od użytkownika, który na co dzień spotyka się z naszym urządzeniem i kilka lat go użytkuje.  Firma Viessmann zawsze stawiała na partnerów i Ci partnerzy są również podstawowym kanałem sprzedaży w kolejnym stuleciu. Na pewno chcemy zostać z naszymi partnerami oraz klientami, bo to oni są sercem naszego biznesu.

Dzięki wprowadzonym zmianom (przejście z formy analogowej na formę cyfrową) oczekujemy odwrócenia procesu – że to klient przyjdzie do naszego partnera i powie co chce i czego oczekuje. W związku z tym widzimy potrzebę większej misji edukacyjnej w wydaniu Viessmanna, po to żeby ten klient przyszedł do naszego partnera już wyedukowany, z pewną określoną fachową wiedzą a nie pozyskaną na forach różnej jakości.

Nowy proces jest nie tylko wygodny dla konsumentów ale jest również dużym wsparciem dla partnerów handlowych firmy Viessmann. Jeżeli uda nam się ten proces edukacji klienta zrobić w sposób prawidłowy, to ten klient przyjdzie do naszego partnera już przygotowany, dzięki czemu będziemy mogli skupić się na technologii i optymalnym rozwiązaniu dla klienta, a nie walką między markami.


Przemysław Frolenko, Dyrektor handlowy Dimplex

Targi ISH to ogólnoświatowe największe wydarzenie naszej branży, które odbywa się raz na dwa lata i wszystkie firmy starają się przygotować na to wydarzenie. Prezentacja jak największej liczby  nowych urządzeń będzie nadawać trend i pokazywać co w najbliższym czasie będzie się działo w branży. Podczas targów ISH firma Dimplex prezentuje całą masę nowości.

Takim elementem od którego warto rozpocząć jest 60 kW pompa ciepła tzw. „System Zero”. Jest  to urządzenie bardzo nowatorskie, którego zadaniem jest jak największa oszczędności energii. Prezentowane urządzenie jest jednocześnie pompą powietrzną oraz pompą solankową, łącząc ze sobą zalety obu tych rozwiązań.

Kolejnym nowym rozwiązaniem firmy Dimplex jest dedykowany do domów jednorodzinnych tzw. „System M”. System modułowy polega na łączeniu jednostki zewnętrznej z jednostką wewnętrzną za pomocą układu chłodniczego. Firma stara się łączyć zalety pomp ciepła monoblokowych z pompami typu split. Ciekawym rozwiązaniem prezentowanego systemu jest przeniesienie sprężarki  i skraplacza z jednostki zewnętrznej do jednostki wewnętrznej.  Dzięki temu jednostka zewnętrzna emituje bardzo małą ilość hałasu i składa się wyłącznie z parownika i wentylatora. Ponadto System M to jednostki dopasowane do każdych potrzeb, dające różne możliwości aranżacji jednostek zewnętrznych dopasowanych do kształtów domów oraz rodzaju elewacji.

Kolejną zaprezentowaną nowością jest  pompa ciepła do podgrzewu ciepłej wody użytkowej. Istotnym elementem odróżniającym to urządzenie od innych dostępnych na rynku jest pojemność wodna, która wynosi 400 litrów. Urządzenie idealnie nadaje się dla małych pensjonatów lub domów jednorodzinnych o dużym zapotrzebowaniu na c.w.u.


Robert Galara GalmetRobert Galara, Prezes firmy Galmet

Na targach ISH chcieliśmy przede wszystkim pokazać naszym potencjalnym klientom zagranicznym to, że polski przemysł się rozwija. Jeżeli mówimy o nowoczesnych systemach grzewczych, to mamy na myśli pompy ciepła, ale także systemy solarne oraz systemy kombinowane z użyciem dedykowanych zasobników ze specjalnymi wymiennikami, gdzie nasze produkty mogą tworzyć kompletny, zintegrowany system grzewczy.

Firma Galmet stawia na rozwój i badania, dlatego chcemy przekonać klientów polskich i zagranicznych, że oferowane przez nas produkty są na najwyższym poziomie i mogą konkurować z ofertą producentów z całej Europy.

Jakość produkowanych przez Galmet urządzeń potwierdzają najwyższe europejskie certyfikaty takie jak „Solar Keymark” dla kolektorów słonecznych, EHPA-Q dla pomp ciepła czy EcoDesign dla kotłów na ekogroszek. Pozwala to oferować klientom sprawdzone produkty, których jakość potwierdza również fakt, że są wspierane w programach dotacji w całym kraju. Użytkownik otrzymuje, więc urządzenia, których użytkowanie pozwala dbać o czystość powietrza a jednocześnie jest ekonomiczne i komfortowe.

 

Redakcja GLOBEnergia