Nike celuje w 100% OZE

Wśród firm o globalnym zasięgu coraz popularniejszy jest trend inwestowania w odnawialne źródła energii. Korporacje takie jak Amazon, Google, Husqvarna, Apple czy Toyota lubią prezentować się w mediach jako organizacje przyjazne środowisku. Za wyborem często przemawiają też względy ekonomiczne – odnawialne źródła energii stają się coraz tańsze, a tworzenie własnych instalacji jest w stanie znacznie obniżyć koszty zakupu prądu elektrycznego. Wśród montowanych technologii przoduje fotwoltaika i farmy wiatrowe, jednak pojawiają się też pompy ciepła i ogniwa paliwowe.

Do grona tych firm dołączył jeden z największych na świecie producentów odzieży sportowej, Nike. Niedawno została przekazana do opinii publicznej informacja o podpisaniu umowy na dostarczanie energii z teksańską farmą wiatrową. W tej sytuacji Nike jest już w ponad połowie zasilane odnawialnymi źródłami energii. Dodatkowo, z „zielonego” prądu korzystają jej wszystkie filie w Ameryce Północnej.

Kontrakt z Avangrid dotyczy 86 MW mocy.

More than 90% of apparel brand emissions are located in the value chain

Nike podjęło zobowiązanie całkowitego przejścia na odnawialne źródła energii do 2025 roku. Poprzedni kontrakt firmy również dotyczył farm wiatrowych.

Warto też zauważyć, że wybór odnawialnych źródeł energii wiąże się z dużą niezależnością. Wieloletnie instalacje są w stanie dostarczać prąd elektrycznego po stałych cenach, niezależnie od ich wahań na rynku.

Nike jest jedną z amerykańskich firm, które aktywnie sprzeciwiają się polityce (anty)klimatycznej, prowadzonej przez Donalda Trumpa. Razem z 121 innymi markami należy do grupy REO 100, która ogłosiła chęć całkowitego przejścia na odnawialne źródła energii. W tej grupie znajdują się giganci praktycznie każdej branży, wliczając w to tak rozpoznawalne marki jak np. IKEA, Adobe, Apple, AVIVA, Calsberg, Facebook czy Coca-Cola. Po ostatnich wyborach w USA dołączyło do akcji „We are still”, która chciała utrzymać cele klimatyczne, mimo faktu wycofania się Stanów Zjednoczonych z postanowień Porozumienia Paryskiego.

Rok temu Nike wprowadziła w życie plan obniżenia emisji pochodzących z produkcji.

Biorąc pod uwagę, że światowi liderzy różnych branż przemysłu zaufali odnawialnym źródłom energii, trudno uważać je za zły wybór.

Źródło: edie.net

 

Redakcja GLOBEnergia