Na rynku wydawniczym od wielu lat czołowe miejsca w rankingach poradników dla budownictwa wiodą publikacje Wydawnictwa Verlag Dashofer. Prócz książek, serwisów informacyjno-doradczych oraz programów komputerowych firma prowadzi także specjalistyczne szkolenia m.in. dla branży budowlanej. W dobie internetu wydawnictwo musiało dostosować swoją ofertę i przygotowało serwis internetowy skierowany do szeroko rozumianej branży budowlanej. Budinfo.pl, bo o nim mowa, funkcjonuje w sieci już kilka lat, jednakże ostatnio uległ on całkowitej modernizacji. Aby dowiedzieć się, czego dotyczą zmiany i jakie korzyści przynoszą one użytkownikom, rozmawiamy z redaktorem serwisu – Panią Agnieszką Szewczyk.

 
Dlaczego zdecydowali się Państwo na przeobrażenie serwisu BUDINFO?

BUDINFO prowadzimy już kilka lat i ma on swoich stałych użytkowników i sympatyków. Jednakże idąc naprzeciw prośbom naszych czytelników oraz analizując rynek i potrzeby potencjalnych odbiorców, zdecydowaliśmy się dokonać radykalnych zmian w funkcjonowaniu portalu. Zmieniła się nie tylko szata graficzna serwisu, ale przede wszystkim główny nacisk położyliśmy na funkcjonalność oraz zawartość merytoryczną przedstawianych przez nas treści. Obecnie portal jest narzędziem do przeglądania tysięcy stron porad i informacji technicznych, które do tej pory mieściły się m.in. w naszych poradnikach, skryptach, newsletterach.

Jakie są główne cechy serwisu już po zmianach?

BUDINFO łączy w sobie cechy portalu informacyjnego oraz bazy wiedzy na temat budownictwa. Zarejestrowani użytkownicy mogą czytać wszystkie artykuły, czy to z działu Aktualności, czy Zmiany prawa, ponadto mogą zadawać pytania ekspertom i czytać odpowiedzi, które zostały udzielone innym użytkownikom. Wszystko to za darmo, wystarczy tylko się zarejestrować. Dodatkowo co tydzień zarejestrowany użytkownik otrzyma na skrzynkę mailową newsletter z aktualnościami z branży.

Można także wykupić subskrypcje – co wówczas otrzymuje użytkownik?

Na portalu można być tylko zarejestrowanym, ale można także wykupić subskrypcję, która pozwoli w pełni korzystać z możliwości serwisu. I tutaj jest ukryta ta druga ważna cecha portalu, czyli baza wiedzy. Portal to ponad 24.000 stron fachowych informacji ze wszystkich obszarów budownictwa (budownictwa, architektury, nieruchomości, zamówień publicznych, elektrotechniki, instalacji). Wszelkie zagadnienia są opisane w najdrobniejszych szczegółach tak, aby stanowiły gotowe rozwiązania problemów i przybliżały możliwie wszystkie potencjalne sytuacje.

Czyli po wykupieniu subskrypcji możemy czytać o wszystkim na temat budownictwa, ale jak odnaleźć potrzebne nam zagadnienie?
Tak, w tak dużej ilości treści, to mogłoby być trudne. Jedną z głównych zmian w serwisie jest właśnie umożliwienie korzystania z fachowych porad oraz z tekstów z poradników i leksykonów. Aby czytelnik mógł łatwo i szybko odnaleźć potrzebne mu informacje, przygotowaliśmy profesjonalną wyszukiwarkę. Wpisując odpowiednią frazę, czy wyraz, wyszukiwarka odnajdzie nam wszelkie artykuły i treści, w których znajduje się dana fraza. Ponadto użytkownik może zawęzić poszukiwania, precyzując pytanie poprzez zastosowanie odpowiednich filtrów wyszukiwania, czyli, np. dodając, że szukamy wśród treści z działu Zamówienia publiczne.

Czy informacje przedstawione na BUDINFO są w jakiś sposób sprawdzane?

Ależ oczywiście. Wszystkie informacje w serwisie są wpierw recenzowane i sprawdzane pod kątem merytorycznym przez naszych specjalistów. Są to zarówno eksperci z branży, ale także uznani prawnicy

Na czym polega opcja Pytanie do eksperta?
Często się zdarza, że dręczy nas jakieś pytanie, na które nie możemy znaleźć odpowiedzi. Bądź też informacje, które znaleźliśmy na dany temat są niekompletne, czy nie do końca odzwierciedlają naszą sytuację. W takim momencie najlepiej wystosować pytanie do specjalisty, który udzieli odpowiedzi na to konkretne zagadnienie. Zarejestrowani użytkownicy portalu mogą zadawać pytania naszym ekspertom, a my gwarantujmy odpowiedź na łamach serwisu w przeciągu maksymalnie 14 dni. Poza tym, zawsze można czytać pytania i odpowiedzi innych użytkowników – jest to jeden z najlepszych sposobów komunikacji i poszerzania własnej wiedzy.

Co jeszcze jest charakterystycznego dla BUDINFO?

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, że wszystkie informacje na BUDINFO są sprawdzone pod kątem merytorycznym – dajemy wręcz gwarancję ich poprawności. Nie zamieszczamy także reklam, skupiamy się tylko i wyłącznie na wiedzy i fachowych treściach. Także to, o czym wcześniej wspomniałam – umożliwiamy zadawanie pytań, przez co serwis jest ciągle współtworzony z naszymi odbiorcami. Dajemy ponadto wiele przydatnych narzędzi, jak kalendarz, ważne terminy, kursy walut, wzory dokumentów i formularze. Najlepiej przekonać się samemu. Wystarczy wejść na www.budinfo.pl, zarejestrować się i sprawdzić, jak wiele można się jeszcze dowiedzieć na temat budownictwa.

Dziękuję za rozmowę.
Ja również dziękuję.

 

Zobacz także:

Modernizacja z wykorzystaniem układu pomp ciepła i kolektorów

Cele termomodernizacji

 

Źródło: Wydawnictwo Verlag Dashofer.