Emisja komunikacyjna to druga po emisji z kotłów stałopalnych przyczyna niskiej emisji. 

 
Europa Zachodnia z problemem emisji komunikacyjnej walczy od lat inwestując w parkingi Park&Ride, w multimodalność, car pooling, bike sharing, elektromobilność. 
W Polsce te rozwiązania zostają stopniowo wprowadzane. Powstają parkingi przesiadkowe, bezobsługowe wypożyczalnie rowerów, portale dedykowane umawianiu się na wspólne podróżowanie, by efektywniej wykorzystywać przestrzeń w samochodzie. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie i zachęcanie do korzystania z aut elektrycznych.
 
W krajach Europy zachodniej i USA dla osób poruszających się samochodami elektrycznymi przygotowywane są liczne zachęty i ułatwienia – np. specjalne pasy ruchu, czy bezpłatne parkingi. 
 
Jak to będzie rozwiązane w naszym kraju?
 
Głosy o tym, że Wrocław zamierza wprowadzić wypożyczalnie samochodów elektrycznych  słyszymy już od ubiegłego roku. 
Jak podaje portal samorządowy pojawiło się kilka firm, które chcą dostarczyć swoje produkty do wypożyczalni. Cały czas trwają rozmowy dotyczące infrastruktury do ładowania tych samochodów, parametrów takich pojazdów i oczywiście ceny. 
 
Na początek pojawi się prawdopodobnie 200 samochodów – tak zapowiada wiceprezydent miasta Maciej Bluj dla portalu samorządowego. Co do liczby stacji, jeszcze nie wiadomo. 
Parkowanie takimi samochodami będzie bezpłatne na terenie miasta i będzie można nimi wjeżdżać w zabytkowe obszary, czyli tam, gdzie nie można się poruszać tradycyjnym pojazdem. 
 
Motywem do stworzenia takiego systemu jest  ekologia. Jest to oczywiście rozwiązanie dla osób, które nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej. 
Najprawdopodobniej cały system ruszy w połowie przyszłego roku. 
 
Źródło: portalsamorządowy.pl
Opracowanie: GLOBEnergia