Wykorzystując wiedzę zdobytą przez brytyjskiego producenta samochodów podczas końcowej fazy rozwoju modelu Rapide E, w Aston Martin Works powstał układ konwersji do elektryków. Wykorzystuje on najnowocześniejsze technologie. Wersje produkcyjne rewolucyjnego modelu będą zawierały kluczowe komponenty z wersji Rapide E. Koncepcja została nazwana Heritage EV.

Klasyk w nowoczesnym wydaniu

W tym tygodniu Aston Martin zaprezentował pierwszy samochód, który otrzymał nową konwersję układu napędowego EV. Jest to oryginalny model DB6 MkII Volante z 1970 roku. Pojazd został pierwotnie wyprodukowany ręcznie w Newport Pagnell.

W samochodzie jest oryginalne mocowanie silnika i skrzyni biegów. Zarządzanie zasilaniem odbywa się za pośrednictwem dedykowanego ekranu, który jest dyskretnie dopasowany do wnętrza samochodu.

Firma jest świadoma środowiskowych i społecznych nacisków, które w nadchodzących latach ograniczą użycie klasycznych samochodów. Wierzy także, że dzięki takim projektom jak Heritage EV ​ udowodni, że nie tylko jest liderem w branży luksusowych samochodów, ale także myśli o przyszłości.

Perełka dla kolekcjonerów

Jazda klasycznym Aston Martinem wykorzystując czystą energię to wyjątkowe doświadczenie, które bez wątpienia będzie niezwykle atrakcyjne dla wielu właścicieli. Szczególnie tych mieszkających w centrach miast. Firma przewiduje, że kolekcjonerzy dodadzą do swoich kolekcji kolejny model – zabytkowe samochód skonwertowany na EV.

 

Dział firmy Aston Martin Works twierdzi, że zacznie oferować konwersje w ramach modelu Heritage EV w 2019 roku.

Klasyczny Aston Martin powinien być dostępny w tym samym czasie, co Rapide E, którego dostawy do klientów przewidziane są na czwarty kwartał 2019 roku. Planowana jest tylko ograniczona produkcja 155 jednostek.

Źródło: electrek

Redakcja GLOBEnergia