W stolicy Francji mocno promuje się ekologiczne poruszanie się po mieście. Obecnie gotowa do uruchomienia jest największa na świecie wypożyczalnia rowerów elektrycznych Veligo. Program obejmie nawet 20 000 rowerów elektrycznych!

Wypożyczalnia rowerów elektrycznych Veligo

Finansowany przez Państwo program Veligo ma na celu zmniejszenie zatłoczenia i zanieczyszczenia w stolicy kraju. W ramach programu Veligo miesięcznie wypożyczyć będzie można 10 000 rowerów elektrycznych. Jeśli akcja okaże się sukcesem, do programu może zostać włączonych maksymalnie 20 000 rowerów elektrycznych. Francja prowadzi już program wynajmu krótkoterminowego Velib dla rowerów elektrycznych. Jest on jednak przeznaczony do krótkich wypadów, a nie na abonament jak Veligio.

Rowery Velib w Paryżu (Źródło: electrek.com)

W ramach nowego programu Veligo rowery elektryczne będą wynajmowane na miesiąc i pozostaną w domu z klientami. Według agencji Reuters, wypożyczenie będzie kosztować około 40 euro miesięcznie. Dodatkowo, firmy będą dopłacać nawet 50% kosztów abonamentu dla pracowników dojeżdżających rowerami do pracy. Program Veligo rozpocznie się we wrześniu 2019 r. Będzie obsługiwany przez Regionalną Agencję Transportową Ile-de-France Mobilités (IDFM).

Rower najlepszą opcją w Paryżu?

Rowery elektryczne są często postrzegane jako realna alternatywa dla samochodów i transportu publicznego w zatłoczonych centrach miast. Na obszarach z odpowiednią infrastrukturą dla ścieżek rowerowych (która wprawdzie obejmuje tylko część Paryża), mogą one powodować znaczny spadek liczby samochodów na zakorkowanych ulicach. Rowery są jednymi z najbardziej komfortowych środków transportu w Paryżu. Nierówny bruk na ulicach Paryża może zostać zamortyzowany dzięki dużym kołom roweru.

Veligio to nie pierwsza inwestycja w Paryżu w pojazdy elektryczne. Oprócz elektrycznych rowerów Velib, w mieście na dużą skalę działa California Lime, posiadający flotę skuterów elektrycznych. W Paryżu zaczęły pojawiać się także inne, mniejsze elektryczne wypożyczalnie elektrycznych pojazdów osobowych.

Źródło: electrek.co

Redakcja GLOBEnergia