Opcjonalnie firma chce zaoferować akumulator o pojemności 130 kWh, który ma zwiększyć zasięg samochodu do prawie 650 km na pełnym pojedynczym ładowaniu, co może pozwolić wyróżnić się na tle Tesli. Dla porównania najdłuższy zasięg modelu S Tesli to nieco ponad 500 km. Niemniej jednak linia samochodu przypomina sedana dużo bardziej niż w Model S Tesli, co sugeruje, że będzie on konkurować jednak z samochodami jak BMW Serii 7 czy Mercedesem S Klasy. Wizualizacje wnętrza pokazują, że samochód będzie wyposażony w masywny, zakrzywiony wyświetlacz i przeszklony dach. Ponadto, Lucid Air ma oferować kontrolę głosową do zarządzania systemami pojazdu.

Lucid Air wnętrze

Wizualizacja wnętrza Lucid Air, źródło: Lucid Motors

Zespół założycielski Lucid Motors obejmuje Petera Rawlinsona, Dyrektora Technicznego, uprzednio członka zespołu Tesli. Należą do niego również Derek Jenkins, wcześniej z Mazdy i Brian Barron z BMW.

Rozpoczęcie produkcji Lucid Air planowane jest na 2018 w nowych i planowanych obiektach firmy w Arizonie, w których zatrudnienie będzie mogło znaleźć nawet 2 000 osób. Choć ceny początkowo mają rozpoczynać się od ok. 100 000 $, firma docelowo chce też zaproponować model w cenie 65 000 $. Kalifornijska firma przyjmuje rezerwacje na pierwszych 225 pojazdów za wpłaceniem zaliczki w wysokości 25 000 $.

Lucid Air wizualizacja tyłu samochodu

Lucid Air – wizualizacja tyłu samochodu, źródło: Lucid Motors

Opracowanie na podstawie: Lucid Motors, TechCrunch, Clean Technica

Katarzyna Cieplińska

Redaktor GLOBEnergia