Oferta dostępnych w Polsce fabrycznie nowych pojazdów elektrycznych prezentuje się na razie bardzo skromnie, jednak już tej jesieni do sprzedaży wejdą pierwsze modele Renault serii Z.E. oraz elektryczny smart. Dotychczas jedynymi dostępnymi na polskim rynku nowymi samochodami elektrycznymi były właściwie tylko, wprowadzone w 2011 roku, elektryczne trojaczki – Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV i Peugeot iOn. Różnice między produkowanymi w Japonii modelami C-Zero, i-MiEV i iOn sprowadzają się do szczegółów charakterystycznych dla danej marki oraz wyposażenia. Oprócz trojaczków, w Polsce można od 2009 roku kupić jeszcze trójkołowy pojazd elektryczny Re-Volt. Ten dwuosobowy wehikuł, którego produkcja w Pruszkowie zakończyła się na początku roku, mimo podobieństwa w prowadzeniu do samochodu, jest jednak klasyfikowany jako motocykl i wymaga kategorii A prawa jazdy. Już wkrótce, bo we wrześniu, skromna lista pojazdów elektrycznych ma się powiększyć o modele Renault Kangoo Z.E. i Renault Kangoo Maxi Z.E. (dostępny w wersji osobowej i dostawczej) oraz Renault Fluence Z.E., a także smarta fortwo electric drive. (…)

 

Na najpopularniejszy samochód elektryczny na świecie, czyli Nissana Leaf, trzeba będzie w Polsce zaczekać jeszcze rok, nim uruchomiona zostanie jego produkcja w Wielkiej Brytanii. W 2013 roku w sprzedaży w Polsce powinny pojawić się także czterokołowy pojazd Renault Twizy oraz miejski samochód Renault Zoe. Wracając do aktualnej oferty samochodów elektrycznych w naszym kraju, zauważalny jest spadek cen trojaczków (…)

 

Adam Markiewicz

SamochodyElektryczne.org

 

Cały artykuł dostępny w wydaniu 4/2012 GLOBEnergia: