Zdaniem Waldemara Pawlaka – byłego ministra gospodarki zniesienie akcyzy na auta hybrydowe i elektryczne nie powinno wpłynąć negatywnie na budżet państwowy. Mimo iż dotychczas nie toczą się oficjalne postępowania w sprawie zmian prawa w systemie akcyzowym, były wicepremier zapewnia o rozmowach na ten temat z obecnym ministrem finansów Jackiem Rostowskim. 

Waldemar Pawlak twierdzi, że bezpieczeństwo dla budżetu mimo zniesienia akcyzy ma zapewnić fakt wysokiej ceny aut elektrycznych i hybrydowych. Jednocześnie brak podatku ma zachęcić konsumentów do wyboru samochodów przyjaznych środowisku. Ceny powyższych pojazdów coraz częściej zrównują się z konwencjonalnymi autami przez szybki rozwój technologi.

Ulgi dla samochodów hybrydowych i elektrycznych to nie tylko zysk dla konsumenta, ale także dla państwa – twierdzi były premier. Popyt na pojazdy elektryczne zmniejsza zależność państwa od eksporterów paliw transportowych. Ponadto – „To jest ogromnie ważny, strategiczny wybór dla takich regionów jak np. UE czy także po części USA, bo wtedy budujemy prosperity w naszym kraju, ponieważ możemy produkować energię elektryczną u siebie, możemy produkować samochody u siebie i tu pozostają miejsca pracy” – mówi Waldemar Pawlak.
 
Podobne szanse rozwoju widzi prezes zarządu Toyota Motors Poland – Jacek Pawlak.  „Samochody produkuje się dzisiaj tam, gdzie są one sprzedawane. Coraz więcej fabryk powstaje w Europie, w Chinach, w Azji dokładnie po to, żeby konsumenci nie musieli ponosić np. kosztów transportu tych samochodów” – mowi przedstawiciel Toyota.
 
Jak dotąd w Polsce powstały dwie duże fabryki Toyoty. Jakość produkowanych w nich silników benzynowych i skrzyń biegów dorównuje a nawet przewyższa japońską jakość. Dlatego też szanse, że japoński koncern zdecyduje się uruchomić nową linię produkcyjną w naszym kraju są wysokie. 


Źródło: Newseria