Transportowiec zasilany fotowoltaiką? Inny wymiar energetyki słonecznej!

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia
Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia

transportowiec fotowoltaika

Podziel się

Wczoraj, we wtorek 9 lutego 2016 roku w porcie w Japonii w Nagasu Port w południowym mieście Kumamoto odbyła się ceremonia inauguracyjna projektu dotyczącego zielonego napędu. 

Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd.
 
Cały projekt o nazwie K Line to 8 statków z napędem fotowoltaicznym. Na ceremonii oglądano jeden z pierwszych statek z ośmiu planowanych w projekcie.
"Jest to jeden z przykładów większej roli, jaką może odgrywać energetyka słoneczna w przyszłości wspierając coraz szerszą gamę branż” mówi prezes Solar Frontier Atsuhiko Hirano.
Firma  Solar Frontier dostarczyła na budowę tego statku 900 modułów fotowoltaicznych wykonanych w technologii  CIS. 
 
Statek transportowy, może się poszczycić jedną z największych instalacji fotowoltaicznych na pokładzie statku. Statek K-line posiada zatem najbardziej przyjazny środowisku napęd na świecie, wśród środków transportu morskiego. 
 
Łączna moc instalacji fotowoltaicznej na pokładzie tego transportowca to 150 kW. Cały statek oświetlany jest z wykorzystaniem technologii LED.  Statek mierzy 200 m długości, 37,5 m szerokości i przewozi do 7500 pojazdów osobowych na raz. Przedstawiciel firmy Solar Frontier powiedział, że na budowę instalacji fotowoltaicznej na transportowcu Linia K wybrane zostały moduły CIS, ponieważ generują one wyższą wydajność energii, niż krystaliczne krzemowe panele w warunkach rzeczywistych. Firma dodała, że panele preferują ciepły klimat i są odporne na słoną wodę i słoną mgłę, co jest typowe dla warunków panujących na oceanie co czyni je idealnymi do zasilania statków towarowych na całym świecie. 
 
"Linia K pokazuje, jak energia słoneczna może poprawić efektywność energetyczną i zmniejszyć wpływ na środowisko transportu morskiego"- powiedział prezes Solar Frontier Atsuhiko Hirano. 
Źródło: pv-magazine.com