Koncern motoryzacyjny odczuwa coraz większą presję ze strony organów regulacyjnych. Restrykcje dotyczą głównie redukcji emisję dwutlenku węgla, aby przeciwdziałać zmianom klimatu. To skłoniło Volkswagena do radykalnej zmiany typu produkowanych samochodów.

W ten sposób spółka ma szansę stać się bezpośrednią konkurencją Tesli Elona Muska.

⅓ wydatków Volkswagena na elektromobilność

Michael Jost, szef strategii marki Volkswagen zapewniał na konferencji branżowej w pobliżu siedziby firmy w Wolfsburgu, że specjaliści już pracują nad ostatnią platformą dla pojazdów, które nie są neutralne pod względem emisji CO2. Firma chce obniżyć ilość produkowanych silników spalinowych do absolutnego minimum.

Największy na świecie producent samochodów zaczął wprowadzać pierwszą falę samochodów elektrycznych. W przyszłym roku na rynku pojawi się elektryczny Porsche Taycan.

Do końca 2023 r. Volkswagen zamierza przeznaczyć niemal 50 miliardów dolarów na elektromobilność, jazdę autonomiczną, nowe usługi mobilności oraz cyfryzację w samochodach i zakładach produkcyjnych. Ma to stanowić jedną trzecią wszystkich wydatków koncernu zaplanowanych na lata 2019-2023. Sumując, Grupa Volkswagena zamierza wprowadzić na rynek 50 modeli z napędem elektrycznym do 2025 roku.

Źródło: volkswagen

Nie wszędzie da się zrezygnować z silników spalinowych

Jost przyznaje, że po 2050 r. nadal mogą występować pewne modele benzynowe i wysokoprężne w regionach, w których infrastruktura do ładowania jest niewystarczająca.

Problemy z zanieczyszczeniem olejami napędowymi w miastach można rozwiązać za pomocą czystszych silników, ale znacznie większym zagrożeniem na dłuższą metę są emisje CO2, które przyczyniają się do globalnego ocieplenia.

Niemiecki producent „w pełni angażuje się” w cele wyznaczone w porozumieniu paryskim, które wzywa do przyspieszenia wdrażania pojazdów, które obniżają lub eliminują szkodliwe emisje.

Stopniowe wycofywanie silników spalinowych oznacza zmianę kierunku produkcji w przypadku Volkswagena, który ma łatkę producenta nieekologicznych aut. Volkswagen przyznał się do oszukiwania testów emisji w przypadku 11 milionów pojazdów na całym świecie.

Źródło: bloomberg

Redakcja GLOBEnergia