ElectroMobility Poland SA wraz z Ministerstwem Energii ogłosiło w pierwszej połowie marca konkurs, którego celem był wybór 5 najlepszych koncepcji miejskiego, polskiego pojazdu elektrycznego, który będzie mógł zostać wyprodukowany w celach komercyjnych.

Teraz, ElectroMobility Poland SA informuje, że zakończono przyjmowanie zgłoszeń w konkursie!

Dostępna jest już galeria projektów. Pierwsza oficjalna prezentacja prac konkursowych odbyła się 19.06.2017 r. podczas wrocławskiego Kongresu Regionów.

Polski samochód elektryczny – galeria pomysłów

My już przeglądnęliśmy całą galerię i musimy przyznać, że fantazja polskich projektantów jest bardzo duża i wyobraźni nam nie brakuje.

Naszym skromnym okiem, wśród szkiców można zauważyć inspiracje istniejącymi modelami, ale są też wizje bardzo futurystyczne. Oto kilka najciekawszych naszym zdaniem wizualizacji:

samochód elektryczny

Zgłoszenie: Wojciech Nieciecki (Źródło: ElektroMobility Poland)

Zgłoszenie: Łukasz Stefanek (Źródło: ElektroMobility Poland)

Zgłoszenie: Kucharski Architekci, Robert Kucharski (Źródło: ElektroMobility Poland)

Zgłoszenie: Jarosław Kałuski (Źródło: ElektroMobility Poland)

Zgłoszenie: Łukasz Lewandowski (Źródło: ElektroMobility Poland)

 

ElektroMobility Poland podsumowuje, że otrzymano 86 zgłoszeń, z czego do dalszego etapu zakwalifikowano 66 projektów. Organizator konkursu informuje, że 27 prac zgłosiły biura projektowe, a 39 projektów pochodzi od osób fizycznych.

Jury Konkursu będzie obradować w lipcu i sierpniu, a rozstrzygnięcie nastąpi 12 września podczas uroczystej gali. Na początku, Jury wybierze 15 do dalszej rywalizacji. W efekcie, konkurs wyłoni 5 zwycięskich wizualizacji, na podstawie których powstaną jeżdżące prototypy.

Przypomnijmy, że według oficjalnego harmonogramu konkursu, już na wiosnę 2018 r. na podstawie 5 zwycięskich koncepcji z pierwszego etapu, wyłonione zostaną te, na podstawie których zrobiony zostanie prototyp.

Następnym krokiem będzie uzyskanie homologacji, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii pojazdów. Najlepiej ocenione pojazdy przejdą procedurę homologacyjną i będą wyprodukowane w krótkiej serii (do 100 sztuk łącznie).

W efekcie, wybrany zostanie model, który będzie przedmiotem komercjalizacji.

Najlepszy z prototypów zostanie wybrany już przez publiczność, ponieważ jak podkreśla minister Tchórzewski – tylko w ten sposób można poznać gust i oczekiwania Polaków.

A Wam który pomysł najbardziej się podoba?

Źródło: ElectroMobility Poland

 

Redakcja GLOBEnergia