95 proc. placówek Credit Agricole korzysta z zielonej energii – nowy raport banku

Firmy coraz rzadziej są obojętne na kwestie klimatu i środowiska. Holistycznym podejściem do tych zagadnień może pochwalić się bank Credit Agricole, który w tym roku w swoim raporcie odpowiedzialnego biznesu za 2021 r. poświęcił więcej uwagi ujawnianiu kwestii środowiskowych. W raporcie poruszono również kwestie związane z wpływem biznesu na klimat, a także omówiono tematykę zrównoważonego finansowania. Jakie działania na rzecz klimatu podejmuje Credit Agricole?

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia

Transport

Według przytoczonego raportu, Credit Agricole od 2009 r. promuje korzystanie ze zrównoważonych środków transportu. Pracownicy centrali banku, którzy dojeżdżają do pracy na rowerach lub hulajnogach elektrycznych albo korzystają z transportu publicznego, mogą liczyć na wiele udogodnień.

W raporcie możemy przeczytać, że zgodnie z nową polityką firmy z 2020 r. w ubiegłym roku bank wprowadził do floty 44 samochody hybrydowe. Bank zaznacza również, że w 2022 r. do floty dołączyło kolejne osiem samochodów elektrycznych. Credit Agricole nieustannie rozwija też flotę samochodów współdzielonych (carsharing). A co z osobami korzystającymi z własnych pojazdów?

”Osoby, które dojeżdżają do pracy własnymi samochodami, zachęcamy do zapoznania się z zasadami ekojazdy. W naszym banku od 2015 r. funkcjonuje aplikacja GO!, która służy do rejestracji delegacji pracowniczych. Aplikację stworzyliśmy z myślą o organizowaniu wspólnych przejazdów pracowników zgodnie z ideą carsharing.” - czytamy w raporcie banku Credit Agricole.

Digitalizacja procesów wewnętrznych

Credit Agricole ciągle dąży do zmniejszenia zużycia papieru zarówno w procesie obsługi klienta, m.in. poprzez zachęcanie klientów do korzystania z e-wyciągów, jak i wewnątrz banku. Procesy wewnętrzne w firmie są digitalizowane, aby zapewnić elektroniczny obieg dokumentów.

Po co drukować? 

W 2020 r. bank wdrożył m.in. nowy, w pełni elektroniczny proces obiegu faktur w banku. Bank zaznacza, że już od 2014 r. działa w nim system bezpiecznego drukowania i skanowania printing on demand. Bank kontynuuje również pracę w formule hybrydowej, przez co znacząco spada liczba dokumentów drukowanych przez pracowników centrali banku. W 2021 r. firma ograniczyła liczbę wydruków o kolejne 16 proc. w skali roku.

Nowe biuro z certyfikatem LEED Platinum

Do końca listopada 2020 r. wszyscy pracownicy centrali Credit Agricole we Wrocławiu przeprowadzili się do nowej siedziby banku. Jest ona zlokalizowana w kompleksie Business Garden. W przytoczonym raporcie możemy przeczytać, że jest to zielony budynek klasy A z certyfikatem LEED Platinum.

Co go wyróżnia? W budynku zastosowano materiały budowlane, które wykorzystują surowce pochodzące z recyklingu. Budynek posiada infrastrukturę dla ponad 100 rowerzystów i wygodny dostęp do środków transportu publicznego. Ponadto w budynku znajduje się podziemny parking, zaprojektowany w oparciu o technologię zielonego dachu. W budynku zastosowano również energooszczędne żarówki LED i urządzenia do wentylacji i regulacji temperatury z wysokowydajnym wymiennikiem ciepła. Projektanci pomyśleli również o takich aspektach jak inteligentne elewacje i automatyczne rolety zewnętrzne, które regulują wpływ warunków pogodowych na zużycie energii. W kompleksie Business Garden znajduje się również pasieka. Credit Agricole jest patronem jednego z uli.

Mniejsze zużycie energii

Bank zwraca dużą uwagę na ograniczenie zużycia energii. Obecnie we wszystkich budynkach centrali banku firma wykorzystujemy jedynie energię elektryczną z odnawialnych źródeł (OZE). W wielu placówkach stosowane jest również oświetlenie energooszczędne. W 2021 r. firma podpisała również nowy kontrakt na zakup certyfikowanej energii elektrycznej do placówek. Energia ta pochodzi z farm wiatrowych i elektrowni wodnych. Dzięki temu 95 proc. placówek banku korzysta z zielonej energii. Te działania zwiększyć udział OZE w całym banku o ponad 45 proc. i znacząco zmniejszyć zużycie energii z 3,300 TJ w 2020 r. do 0,830 TJ w 2021 r.

Zarządzanie odpadami i zużyciem surowców

W 2020 r. bank rozpoczął również analizę zużycia mediów i sposobu utrzymania powierzchni biurowej. W banku rozpoczęto pierwsze działania związane optymalizacją zużycia między innymi energii elektrycznej i wody. Credit Agricole zaznacza również, że w dalszym ciągu kontynuuje segregację odpadów w budynkach centrali i w placówkach bankowych oraz organizuje akcje zwiększające wiedzę pracowników na temat recyklingu.

Źródło: Credit Agricole.

Zobacz również