Wedle podpisanej niedawno umowy z ATM Milano, do Mediolanu może trafić nawet 250 pojazdów Urbino 12 electric. Mediolański przewoźnik chce do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z konwencjonalnym napędem. Solaris ma mieć w tym celu znaczący udział! Teraz polski producent otrzymał zamówienie od przewoźnika ACTV SPA Venezia na 30 elektrobusów Urbino12 electric i infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Now autobusy mają całkowicie zastąpić dotychczasową flotę autobusową na wyspach Lido oraz Pellestrina.

Solaris Urbino electric 12

Solarisy Urbino electric to ciche, całkowicie bezemisyjne autobusy. Producent gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym operacyjność tych autobusów może wynieść nawet 24 godziny na dobę. Dodatkowo niski poziom emisji hałasu i drgań sprawia, że autobusy są bardzo dobrym rozwiązaniem w centrach miast. Solaris Urbino electric to „Autobus roku 2017”.

solaris urbino

Solaris w Mediolanie

Umowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano, to jeden z największych przetargów wygranych do tej pory przez firmę Solaris i największy dotyczący pojazdów elektrycznych w Europie. Mediolański przewoźnik chce do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z konwencjonalnym napędem.

12-metrowe elektryczne Urbino będzie wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantograf odwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę. Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy.

Solaris w Lido i Pellestrinie

Jednostką napędową weneckich elektrobusów będzie oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2 x 125 kW. Energia potrzebna do ich napędzania magazynowana będzie w bateriach typu Solaris High Power o całkowitej pojemności 116 kWh. Producent na życzenie klienta przystosuje pojazdy zarówno do ładowania poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz szybkie uzupełnianie energii za pośrednictwem zamontowanego na dachu pantografu.

Spełnienie wszystkich wymagań technicznych klienta ACTV Venezia było wyzwaniem, któremu Solaris, lider elektromobilności, nie mógł się oprzeć – skomentował Alberto Fiore, dyrektor generalny Solaris Italy.

Autobusy Solaris Urbino electric w 100% zastąpią dotychczasową flotę autobusową na wyspach Lido oraz Pellestrina.

Nie tylko Urbino electric

W samym Mediolanie autobusy Urbino są już znane od 2014 roku. Kursuje tam 150 autobusów Solarisa, w tym 25 elektrycznych. W Wenecji jeździ dotychczas 18 autobusów Solaris.

Producent na rynek włoski dostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych. Oprócz Mediolanu zakupili je klienci z Bergamo i Bolzano.

Ostatnio Firma COTRAL, odpowiedzialna za usługi transportu regionalnego z siedzibą w Rzymie, podpisała kolejną umowę ramową z Solaris Bus & Coach S.A. na dostawę nawet do 300 autobusów międzymiastowych InterUrbino. To kolejne tak duże zamówienie na ten model autobusu polskiego producenta, po realizacji umowy z 2016 roku na łącznie 360 autobusów InterUrbino.

Nie tylko Włochy

To bardzo miłe widzieć, że polski producent, lider elektromobilności staje się coraz bardziej popularny w innych krajach europejskich. Warto również wspomnieć, że w czerwcu bieżącego roku, BVG, berlińska spółka transportu publicznego podpisała z Solaris kontrakt na mocy którego do końca 2020 roku do Berlina zostanie dostarczonych 90 bezemisyjnych autobusów. W latach 2015-2019 polski producent zakontraktował dla berlińskiego przewoźnika 35 autobusów bezemisyjnych. Wraz nowym kontraktem, flota solarisowych pojazdów elektrycznych obsługiwanych przez BVG będzie liczyła 125 sztuk.

Jak mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.: „Elektromobilność to przyszłość, która już dziś staje się naszą rzeczywistością”. Fajnie, że w skali Europy, Polska ma w tym swój udział.

źródło: solarisbus.com

Redakcja GLOBEnergia