BYD z premierą przełomowego elektryka – naładowany w 24 minuty

BYD Han L to najnowszy elektryczny sedan od chińskiego producenta, który łączy zaawansowaną technologię z eleganckim designem. Model ten został oficjalnie zaprezentowany 17 stycznia 2025 roku i wyróżnia się naprawdę imponującymi osiągami oraz innowacyjnymi rozwiązaniami.

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia

Podziel się

  • BYD Han L dzięki architekturze 945 V ładuje się od 16% do 100% w 24 minuty nawet przy -30°C. Od 16% do 80% ładowanie zajmuje tylko 10 minut.  
  • Wersja AWD z dwoma silnikami o łącznej mocy 810 kW przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy, oferując moc 1085 KM.  
  • Han L dostępny jest jako elektryczny (EV) lub hybrydowy plug-in (PHEV), zapewniając różne opcje mocy i konfiguracji napędu na wszystkie lub tylne koła.  

Konkretne statystyki

Choć premiera modelu Han L planowana jest na marzec tego roku, to samochód już zdążył odbić się echem w świecie motoryzacji. Podczas oficjalnej premiery, BYD pochwalił się naprawdę przełomową serią pojazdów. Skupmy się jednak na modelu Han L, który namieszał w segmencie sedanów. 

Poza samym designem, uwagę przykuwają osiągi super szybkiego ładowania. Dzięki zaimplementowaniu systemu z napięciem 945 V, Han L może naładować baterię od 16% do 100% w zaledwie 24 minuty, nawet przy temperaturach sięgających -30°C. Ładowanie od 16% do 80% zajmuje tylko 10 minut.

BYD Han L dostępny jest w dwóch wersjach napędowych:

  • Elektryczna (EV): Dostępna w wariantach z napędem na tylne koła (RWD) o mocy 500 kW oraz z napędem na wszystkie koła (AWD) o łącznej mocy 810 kW.
  • Hybrydowa plug-in (PHEV): Wersje DM-i i DM-p wyposażone są w silnik benzynowy 1.5T o mocy 115 kW oraz silniki elektryczne, oferując różne konfiguracje mocy i napędu.

Wersja z napędem na wszystkie koła (AWD) wyposażona jest w dwa silniki o łącznej mocy 810 kW (1085 KM), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy.

Brak przypadków w designie

Sam wygląd pojazdu oprócz dostarczenia wrażeń estetycznych ma też inne zadanie. Han L charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,23, co przekłada się na lepszą efektywność energetyczną i zasięg. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i luksusie, z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów.

Model Han L został zaprojektowany z myślą o integracji tradycyjnej chińskiej estetyki z nowoczesną technologią. Elementy takie jak reflektory inspirowane kryształowymi strumieniami czy tylne światła w kształcie skrzydeł feniksa nadają pojazdowi unikalny charakter. Dzięki połączeniu zaawansowanej technologii, wysokich osiągów i eleganckiego designu, BYD Han L stanowi nowy standard w segmencie elektrycznych sedanów.

Źródło: BYD

Oficjalna premiera rynkowa BYD Han L planowana jest na marzec 2025 roku, a przewidywana cena wynosi około 300 tys. juanów (około 166 tys. PLN). Model ten ma również trafić na rynki zagraniczne, w tym do Europy, gdzie BYD już oferuje kilka swoich modeli elektrycznych.

Źródła: BYD, carnewschina

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia