Giganci transportowi – Alstom i Eversholt Rail, ujawniły projekt nowego pociągu wodorowego. Taka kolej miałaby zostać wykorzystana w Wielkiej Brytanii do roku 2022.
Nowe, ekologiczne rozwiązanie
Pociąg wodorowy „Breeze”, powstał z konwersji istniejących pociągów klasy 321. Były one w użyciu przez dziesięciolecia. Wstępne, kompleksowe studium inżynierskie zostało ukończone, podobnie jak projekt koncepcyjny pociągu.
źródło: Alstom
Firma Alstom informuje, że obie firmy współpracują już z interesariuszami z branży, aby opracować sprawy biznesowe i ocenić szczegółowe plany wprowadzenia dla flot tych innowacyjnych pociągów.
Ogromny wpływ na emisję CO2
Według zapewnień, pociąg nie będzie emitował w ogóle szkodliwych emisji.
Wpływ bezemisyjnych pociągów wodorowych w Wielkiej Brytanii może być znaczący. W latach 2017-2018 transport odpowiadał za emisję 2765 kiloton dwutlenku węgla (CO2) w Wielkiej Brytanii.
W oświadczeniu Alstom UK i dyrektor zarządzający Irlandii, Nick Crossfield, powiedział, że pociągi z napędem wodorowym stanowią idealne rozwiązanie dla tras, które raczej nie skorzystają na elektryfikacji.
Najpierw Niemcy, potem Anglia
We wrześniu 2018 r. Alstom ogłosił, że pierwszy na świecie pociąg z ogniwami wodorowymi -Coradia iLint, rozpoczął obsługę pasażerską w Niemczech.
Podczas, gdy nowo zaprojektowany pociąg Breeze będzie wykorzystywał tę samą technologię ogniw paliwowych co Coradia iLint, architektura pociągów będzie się różnić.
Jest tak z wielu powodów, między innymi wynika to z faktu, że Corstia iLint została zaprojektowana przez Alstom od zera, podczas gdy Breeze będzie wynikiem przebudowania starszych pociągów klasy 321 i ponownego ich wykorzystania na torach Wielkiej Brytanii.
źródło: cnbc