Ministerstwo Klimatu wystartowało z nową kampanią: Dom z klimatem, która ma stanowić źródło informacji o dostępnych programach wsparcia finansowego dla ekologicznych technologii. Kampania ma również zachęcać osoby planujące budowę domu do postawienia na naturalne surowce.

Cele kampanii

Nowej kampania, to źródło informacji na temat dostępnych dotacji. Na stronie internetowej można znaleźć informacje o dostępnych formach wsparcia dla ekologicznych technologii, takich jak program Czyste Powietrze, Mój Prąd, STOP Smog czy Moja Woda.

Według Ministerstwa Klimatu, „Dom z klimatem” to dom, który generuje oszczędności dzięki wykorzystaniu energii słonecznej, nie zanieczyszcza powietrza, bo jest ogrzewany ekologicznym źródłem ciepła, a także zbiera deszczówkę z terenu całej posesji. „Dom z klimatem” to również dom wykonany z naturalnych, w pełni odnawialnych surowców.

Z tego względu celem kampanii jest również promocja domów budowanych z odnawialnych materiałów konstrukcyjnych – z drewna.

Na stronie internetowej można znaleźć informacje o nowoczesnych technologiach wykorzystujących drewno, a także o korzyściach oraz faktach i mitach dotyczących budowania domów z drewna.

Ambasador kampanii

Ambasadorem kampanii “Dom z klimatem” jest Dariusz Wardziak, znany bardziej jako Darek Stolarz z bloga, fanpage’a na Facebooku oraz konta instagramowego. Darek Stolarz pojawił się również w takich programach telewizyjnych jak “Dorota was urządzi” i „Domowe rewolucje”.

Wybór Dariusza Wardziaka jako ambasadora kampanii był podyktowany chęcią wprowadzenia do kampanii “ludzkiego” czynnika i wzmocnienia jej autentyczności przez promocję przez “złotą rączkę” i „fachowca z sąsiedztwa”.

Ambasador kampanii, źródło: domzklimatem.gov.pl

Mamy klimat

Dom z klimatem, to kolejna kampania Ministerstwa Klimatu wspierająca ekologiczne technologie.

W czerwcu tego roku ruszyła kampania Mamyklimat.pl Ministerstwa Klimatu i NFOŚiGW, promująca wśród Polaków wykorzystanie fotowoltaiki do wytwarzania taniej energii elektrycznej w gospodarstwach domowych. Ambasadorką kampanii jest Małgorzata Kożuchowska. Na potrzeby kampanii została stworzona strona internetowa mamyklimat.pl, na której można znaleźć ciekawostki dotyczące fotowoltaiki i jej wpływu na środowisko. Kampania obejmuje emisję spotu telewizyjnego, działania w internecie oraz promocję radiową.

Źródła: Ministerstwo Klimatu,  domzklimatem.gov.pl, mamyklimat.pl

Redakcja GLOBEnergia