Pierwsze pojazdy do masowego transportu są już po testach.
Autobusy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi, po pomyślnym przejściu rygorystycznych testów będą mogły zostać komercyjnie wykorzystane. Staną się pojazdami konkurencyjnymi, bo zero emisyjnymi środkami komunikacji publicznej.
Chodzi konkretnie o modele New Flyer Industries Canada ULC o długości 12 metrów oraz New Flyer of America Inc. (zwane dalej „New Flyer”) o długości 18 metrów.

Dofinansowanie zakupu nowych pojazdów w Kalifornii

Samo przejście testów nie spowoduje masowego zainteresowania takimi rozwiązaniami. Potrzebna jest pomoc finansowa dla takich rozwiązań. Z taką inicjatywą wyszła Kalifornia.
Oba modele autobusów elektrycznych o których wspomnieliśmy wcześniej kwalifikują się do kalifornijskiego projektu motywacyjnego “Hybrid and Zero Emission Truck and Bus Voucher” (HVIP). HVIP to część programu stanowego, który przewiduje inwestycję miliardów dolarów na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wzmocnienie gospodarki i poprawę zdrowia publicznego oraz środowiska – szczególnie w społecznościach znajdujących się w niekorzystnej sytuacji środowiskowej i materialnej.

W puli programu są m. in. dopłaty do autobusów tranzytowych o długości 12 metrów oraz ciężarówki napędzane wyłącznie wodorowymi ogniwami paliwowymi. Obie możliwości finansowania będą wsparciem dla agencji tranzytowych w przejściu na rozwiązania transportowe o zerowej emisji.

W temacie autobusów, najnowsze rozwiązania oferują rozszerzony zasięg przekraczający 420 km, szybkie tankowanie wodoru w mniej niż 10 minut i pełną elastyczność trasy. Co ciekawe, 95% materiałów, z których zostały skonstruowane pojazdy może ulec recyklingowi.

Technologia wodorowa uzupełnieniem opcji napędu elektrycznego

Właściciel firmy, której autobusy zeroemisyjne przeszły pomyślnie testy, jest głęboko przekonany, że technologia wodorowa i ogniw paliwowych pozostaje realną, uzupełniającą opcją napędu elektrycznego dla miast stawiających na wysoką jakość życia i czyste powietrze. Pomyślnie zdane testy są okazją do świętowania sukcesu we wdrażaniu technologii napędu autobusów o zerowej emisji na sprawdzonej, bezpiecznej i niezawodnej platformie autobusowej.

Ponieważ miasta i nowe przepisy zmuszają niejako agencje tranzytowe do przyspieszenia tego przejścia flot autobusowych na pojazdy o zerowej emisji, dostawcy systemów napędowych do tych nowoczesnych i ekologicznych pojazdów będą oferować zamienniki jeden na jeden dla autobusów napędzanych olejem napędowym i gazem.

Testy o których piszemy przeprowadzono w zakładzie w Altoona w Pensylwanii. Obejmowały one ocenę bezpieczeństwa, integralności strukturalnej i trwałości, niezawodności, wydajności, takich pojazdów oraz kwestii ich eksploatacji i konserwacji.

Opracowano na podstawie: specdaily.com

Redakcja GLOBEnergia