Lotnisko w Birmingham podjęło eko inicjatywę i chce zapewnić podróżnym czysty system transportu przy jednoczesnej redukcji zużycia energii i kosztów eksploatacji pojazdów. W tym miejscu wkroczyły autobusy Volvo z polskiej fabryki! Po 12 miesiącach planowania, sześć w pełni elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric rozpoczęło kursy na lotnisku w Birmingham, zapewniając klientom i partnerom lotniska wygodną, przyjazną dla środowiska obsługę autobusową. Autobusy będą kursować na wszystkich trasach parkingowych wokół lotniska, w tym na trasie o długości 7,5 km prowadzącej do parkingu w Elmdon. Ich spodziewany roczny przebieg wyniesie około 30 tys. km.

Całodobowa obsługa lotniska

Jak wiadomo, lotniska obsługują podróżnych przez całą dobę, a w związku z tym również transport jest nieustannie potrzebny. Przy dużej eksploatacji nie ma też czasu na częste ładowanie!

Naprzeciw takim problemom wychodzi technologia. Autobusy Volvo 7900 Electric będą ładowane na trasie – przy wykorzystaniu systemu ładowania pantografowego ’OppCharge’. Ładowanie baterii trwa jedynie 6 minut, co umożliwia ciągłą pracę. To pierwszy w Wielkiej Brytanii projekt do obsługi lotnisk, wykorzystujący wspomniany system pantografów z możliwością ładowania „OppCharge”.

Pantografy zostały zainstalowane poza terminalem lotniczym – na drugim i czwartym przystanku. Autobusy będą też ładowane za pomocą dwóch ładowarek CCS combo 2 o mocy 100kW, umieszczonych na parkingu autokarowym lotniska.

Volvo Electric, źródło: Volvo

Dlaczego Volvo?

Jednym z powodów, dla którego lotnisko w Birmingham spośród oferty wielu producentów wybrało właśnie Volvo Buses i autobus 7900 Electric, jest oferowany przez firmę wysoki standard wsparcia technicznego i serwisowego dostępnego na poziomie lokalnym dzięki sieci dealerów Volvo.

Autobusy Volvo 7900 Electric zostały wprowadzone w Europie w 2015 roku jako część oferty Volvo Electromobility. Produkowane są w całości w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Zapewniają do 80% niższe zużycie energii niż autobusy z silnikiem diesla o tej samej wielkości. Volvo 7900 Electric to zeroemisyjny, dwuosiowy autobus z silnikiem elektrycznym i czterema akumulatorami niklowo-manganowo-kobaltowymi o wysokiej pojemności 50 kWh.

Elektryczny transport zbiorowy pionierem elektromobilności

Transport zbiorowy jest pionierem, jeżeli chodzi o elektryfikację. To podkreślał również Marek Gawroński Wiceprezes Volvo Polska ds. Relacji z Sektorem Publicznym, w rozmowie z redakcją.

W Volvo już od 2010 roku oferujemy dla miast tylko zelektryfikowane autobusy. W ogóle nie mamy w ofercie pojazdów tylko z silnikiem spalinowym. Wyprzedziliśmy nieco erę! W niektórych przetargach w ogóle nie braliśmy udziału, gdy miasta chciały zakupić autobusy z silnikiem Diesla, a my w ofercie mieliśmy tylko zelektryfikowane autobusy począwszy od hybryd, plug-in, aż po autobusy elektryczne – mówił Marek Gawroński

Transport publiczny będzie się rozwijał zdecydowanie w kierunku zeroemisyjności. Lotniska, to także dobre miejsce na rozwijanie autonomiczności! Czy to będą kolejne etapy współpracy producentów autobusów elektrycznych z lotniskami?

źródło: Volvo

Redakcja GLOBEnergia