Do końca września 2021 roku do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica trafi 8 autobusów Solaris Urbino 18 electric. Bezemisyjne autobusy zostaną wyposażone w akumulatory Solaris High Power, o pojemności 182 kWh dedykowane do szybkiego ładowania. Jak podaje Solaris, autobusy będą mogły być ładowane na dwa sposoby: za pomocą wtyczki plug-in lub pantografu o mocy do 560 kW, zamontowanego na dachu pojazdu. Wartość kontraktu to 32 miliony złotych.

Podpisanie umowy w Szczecinie, źródło: Solaris

Wyposażenie autobusu

Wyposażenie elektryków, które pojadą do Szczecina będzie wyjątkowo bogate. Będą do niego należały alkomaty sprawdzające trzeźwość kierowcy przed uruchomieniem pojazdu, monitoring pokładowy zintegrowany z siecią miejską, a przede wszystkim panel fotowoltaiczny zamontowany na dachu pojazdu, który będzie stanowił dodatkowe źródło zasilania systemu informacji pasażerskiej.

Dzięki klimatyzacji całopojazdowej, ogrzewaniu elektrycznym i dostępowi do pokładowego wifi, podróż zeroemisyjnym Solarisem będzie nie tylko bezpieczna, ale także komfortowa.

Zarządzanie flotą

Autobusy zostaną wyposażone w autorskie oprogramowanie Solarisa – eSConnect zaprojektowane przez interdyscyplinarny zespół ekspertów firmy Solaris. eSConnect umożliwi optymalne wykorzystanie i serwisowanie autobusów, przez monitoringu floty w czasie rzeczywistym i parametrów technicznych pojazdów.

Elektryczne Solarisy pojadą również do Piły

W ubiegłym tygodniu firma Solaris wygrała również przetarg rozpisany przez Miejski Zakład Komunikacji w Pile. Dzięki temu pięć autobusów elektrycznych Urbino 12 electric wraz z infrastrukturą ładowania trafi również do Piły.

Solaris Urbino 12 electric, źródło: Solaris

Autobusy zostaną wyposażone w akumulatory Solaris High Power o pojemności 120 kWh, z gwarantowanym zasięgiem 90 km na jednym ładowaniu, który umożliwia ładowanie w czasie od kilku do kilkunastu minut. Wartość zamówienia opiewa na 16 milionów złotych.

źródło: Solaris

źródło zdjęcia głównego: Solaris

Redakcja GLOBEnergia