Grupa Polsat wystartowała ze sprzedażą fotowoltaiki. Systemy są sprzedawane pod marką ESOLEO, przez firmę Alledo, która od 13 stycznia 2020 należy do grupy Cyfrowy Polsat. Dzięki sprzedaży w punktach stacjonarnych, oferta ma być dostępna w ponad 1000 miejscach w Polsce.

Dlaczego fotowoltaika?

„To kolejna wielka zmiana, jaką proponuje Zygmunt Solorz i Grupa Polsat. Niemal 30 lat temu wystartowała Telewizja Polsat z logiem w kształcie słońca z pierwszą, niezależną ogólnopolską stacją telewizyjną dla wszystkich Polaków. Teraz to już ponad 30 kanałów. Kilka lat później Zygmunt Solorz uruchomił Cyfrowy Polsat, platformę satelitarną, dzięki której telewizja dotarła do każdego zakątka Polski. Dzisiaj jest już w kilku milionach domów. Kilka lat temu wprowadziliśmy w Polsce technologię LTE – szybki i powszechnie dostępny internet w całym kraju. W maju jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy sieć 5G. Dzisiaj rozpoczynamy kolejny etap – chcemy „usłonecznić” Polskę. Wprowadzamy ofertę produkcji własnego prądu ze słońca na masową skalę” – powiedział Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, operatora sieci Plus

Komponenty

Instalacje sprzedawane przez Grupę oparte są o falowniki Huawei oraz moduły Telesun.

Gdzie można nabyć instalacje?

Instalacje od Grupy Polsat można nabyć na kilka sposobów:

  • w salonie stacjonarnym Cyfrowego Polsatu
  • w salonie stacjonarnym Plusa
  • w salonie stacjonarnym Netii
  • przez infolinię
  • od audytora pracującego w terenie
  • przez stronę internetową ESOLEO

Jak przebiega proces instalacji?

Jak podaje Grupa Polsat, do zyskania instalacji fotowoltaicznej wystarczy 6 kroków. Pierwszym z nich jest bezpłatna konsultacja, przykładowo w punkcie sprzedaży lub przez infolinię. Następnie audytor przyjeżdża do domu klienta i dokonuje pomiarów do przygotowania projektu i wyceny. Audytor wykonuje również wizualizację, dzięki której klient ma możliwość sprawdzenia jak będzie wyglądała instalacja po wykonaniu.

Kolejne spotkanie przeznaczone jest na podpisanie umowy. Firma oferuje pomoc w uzyskaniu kredytu, przygotowania formalności, a po montażu – pomoc w uzyskaniu dotacji. Jak informuje Grupa, instalatorzy przeprowadzają montaż w ciągu 1-3 dni, a następnie w imieniu klienta składają zgłoszenie instalacji fotowoltaicznej do Operatora Systemu Dystrybucji. Po wykonaniu instalacji, firma zapewnia opiekę serwisową oraz gwarancję.

Co zyskuje klient Grupy Polsat?

Jedną ze spółek grupy Polsat jest Plus. W związku z tym, jedną z korzyści dla klienta jest Internet LTE od Plusa do monitoringu na 3 lata w cenie instalacji. Oprócz tego firma zapewnia ubezpieczenie na 3 lata w cenie instalacji oraz 15 lat wsparcia technicznego.

Redakcja GLOBEnergia