HP Easy: Kompleksowość w dziedzinie pomp ciepła 

Czym jest filozofia Heat Pump Easy? Dotyka ona pomp ciepła przystępnych dla każdego. Według ekspertów ze Stiebel Eltron tylko taka pełna kompleksowość usługi w dobie rekordów sprzedażowych pomp ciepła może sprostać oczekiwaniom klientów i jednocześnie zadbać o wysoką klasę usług i produktów gwarantowanych przez branżę. Przyjrzyjmy się bliżej pojęciu Heat Pump Easy razem z ekspertem firmy Stiebel Eltron – Adamem Koniszewskim.

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia

Podziel się

Pompa ciepła to nie wszystko!

Sama pompa ciepła to jeszcze nie system. Żeby urządzenie działało prawidłowo, musi zostać po pierwsze odpowiednio zaprojektowane, a następnie dopasowane do potrzeb danego klienta. Aby klient dostał produkt, jakiego faktycznie potrzebuje, musi mieć dostęp do fachowego doradztwa. Można nawet powiedzieć, że to właśnie dziedzina doradztwa jest najważniejsza w pompach ciepła. Tutaj natrafiamy na jeden z podstawowych aspektów rozwoju i stabilności branży – odpowiednie szkolenie kadr. Rynek potrzebuje inżynierów, doświadczonych monterów, generalnie specjalistów. Niestety zawsze, kiedy jest moment zwiększonego popytu na dane urządzenie, na rynek wkraczają nieprofesjonalne firmy. Konsumenci nie powinni korzystać z takich usług. Niestety często to właśnie klient końcowy pada ofiarą marketingu i płaci za urządzenie, którego nie potrzebuje.

Pompa szyta na miarę potrzeb

Każdy klient zasługuje na odpowiednie doradztwo niezależnie od dziedziny. Najpierw doradzamy, a potem dobieramy odpowiednie urządzenie. Sam dobór, w rozumieniu wyposażenia całego systemu od pompy ciepła przez średnicę rur do mocy pompy obiegowej wymaga od projektanta kompleksowych umiejętności. Dlatego tak ważnym jest, by zajął się tym profesjonalista. Tylko w ten sposób klient otrzyma pełną usługę, z której będzie zadowolony. Na tym jednak nie kończy się usługa. W trakcie eksploatacji urządzenia musi być zapewniony jego serwis, aż do końca cyklu funkcjonowania pompy ciepła. To właśnie wtedy można mówić o pełnej kompleksowości. 

– Każdy przyszły użytkownik pomp ciepła może skontaktować się z odpowiednimi firmami i porozmawiać o swoich potrzebach i przyszłym rozwiązaniu dedykowanym dla niego. W tym celu stworzono Centra Szkoleniowe Stiebel Eltron, aby każdy mógł te urządzenia zobaczyć i dotknąć. Technologia rozwoju pomp ciepła wciąż idzie do przodu. Proponuje się nie tylko sam produkt, ale również daje się możliwość dotknięcia tych rozwiązań systemowych. To ważne, aby sam użytkownik miał możliwości poznania urządzenia, podobne do inżyniera produktu – mówił w trakcie Forum Pomp Ciepła Adam Koniszewski.

Indywidualny dobór urządzenia

Kolejna rzecz to istota doboru pomp ciepła. Dostęp do szeregu danych jest dzisiaj łatwiejszy niż kiedykolwiek. Cała instalacja pompy ciepła może wręcz zostać uszyta na miarę potrzeb klienta. Zaczynając od analizy danych meteo, przez dobór dedykowanej automatyki, po wybór estetyki wykonania urządzenia. 

Zebranie wszystkich danych i odpowiednia ich korelacja pozwala na uzyskanie bardzo dokładnych wyników. W ten sposób projektant wie, jaki jest punkt biwalentny w danej instalacji, jaką kwotę należy zainwestować, a nawet jak dużej emisji gazów cieplarnianych uda się uniknąć.  

– Koszty inwestycyjne to kluczowy temat podjęcia przedsiewzięcia budowy systemu opartego na pompie ciepła. Jednak sytuacja na rynku się zmienia i wraz z rozwojem branży, zwiększa się konkurencyjność. Firmy konkurują ze sobą nie tylko ceną produktów, ale również technologią. To podwójna korzyść dla inwestora. Oprócz niższych cen poszerzają się również perspektywy doboru jak najlepszej pompy ciepła – zaznacza ekspert. 

Potrzeba profesjonalistów

Branżowi eksperci od zawsze nawoływali do szerszych szkoleń kadry. Potrzebna jest certyfikowana siła robocza, by zapewnić usługi na najwyższym poziomie. Instalatorzy muszą znać produkt, który instalują, by robili to bezbłędnie i zgodnie z potrzebami klienta. W tym miejscu warto zaznaczyć, że instalator ma się skupić na samym montażu produktu, a to autoryzowany serwis odpowiada za jego uruchomienie. W ten sposób użytkownik nie ma wątpliwości, że obowiązuje gwarancja na zakupioną pompę ciepła i może spać spokojnie. 

– Te wszystkie elementy muszą zaistnieć, żeby pompy ciepła były przystępne dla klienta i obsługi. Jeszcze raz podkreślam, urządzenia mają być proste. Uda się to osiągnąć z pomocą profesjonalnego doradztwa, odpowiedniego doboru i montażu. Zachowanie tych wszystkich elementów rynku leży po stronie inwestora i jego świadomości – Adam Koniszewski.

Odbiorca końcowy to największy regulator rynku. Bez popytu nie będzie konkurencyjnego rynku. Bez wymagań nie będzie jakości i specjalistów. Dlatego tak ważnym jest świadome podchodzenie do sprawy i wybieranie usług od wykwalifikowanej kadry i producentów. 

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia