Kolejne firmy dołączają do programu Mój Elektryk

Kolejne firmy będą oferowały leasing samochodów elektrycznych z dopłatą w ramach programu Mój Elektryk. Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) podpisał stosowną umowę z PKO Leasing i Masterlease. Kilka dni temu informowaliśmy o przyłączeniu do programu PSA Finance Polska Sp. z o.o. Przyjmowanie wniosków od klientów ruszy z początkiem 2022 roku.

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia

Jak przekonują przedstawiciele PKO Leasing i Masterlease oprócz państwowych dopłat zachętą do udziału w programie będzie oferowana forma finansowania. Aż 90 proc. przedsiębiorców chce finansować użytkowanie pojazdów elektrycznych w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę. W ich opinii dzięki dopłacie obie formy zyskają dodatkowy argument ekonomiczny. Zarówno PKO Leasing jak i Masterlease, zamierzają zaoferować współpracę przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani uzyskaniem dotacji w ramach programu Mój Elektryk.

W ramach ścieżki leasingowej Mój Elektryk, BOŚ udziela firmom i instytucjom dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych pojazdów osobowych i dostawczych. W założeniu dotacje mają przyspieszyć proces transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym. Dotychczas BOŚ nawiązał współpracę w tej sprawie z Arval Service Lease Polska sp. z o.o., Volkswagen Financial Services sp. z o.o. oraz LeasePlan Fleet Management (Polska).

Zgodnie z zasadami dofinansowania, dopłatami do leasingu mogą być w szczególności objęte zeroemisyjne pojazdy osobowe umożliwiające przewóz do 8 osób, a także pojazdy dostawcze o masie nie przekraczającej 3,5 ton. Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu.  Z dopłat do leasingu mogą skorzystać osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, przedsiębiorcy, stowarzyszenia i fundacje, spółdzielnie i rolnicy indywidualni, a także kościoły i inne związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne i pozostałe organizacje religijne.

Jak zwraca uwagę Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, formalności w programie Mój elektryk są maksymalnie uproszczone. Obowiązuje zasada „jednego okienka”, tzn. wniosek o dotację i leasing załatwia się w firmie leasingowej, która podpisała umowę z BOŚ.

Należy również podkreślić, że równolegle od 12 lipca br. w NFOŚiGW prowadzi nabór wniosków od osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupionego osobowego samochodu elektrycznego. Nabór potrwa do 31 września 2025 roku Kwota dopłaty sięga w tym naborze 18 750 zł, a w przypadku  posiadaczy Karty Dużej Rodziny – nawet 27 000 zł.

Budżet programu Mój elektryk na lata 2021-2026 wynosi 700 mln zł, z czego 500 mln sfinansuje nabycie nowych, osobowych i dostawczych samochodów z napędem elektrycznym lub wodorowym w leasingu i wynajmie długoterminowym. Uzyskana dotacja wpłynie na automatyczne pomniejszenie miesięcznej raty leasingowej. Według szacunków dotacje obejmą kilkanaście tysięcy samochodów.  

Źródło: PKO Leasing/NFOŚiGW

Zobacz również