Niebieski Szlak czyli sieć 12 stacji ładowania na trasie Warszawa – Trójmiasto od Lotos, zostało zlokalizowanych w taki sposób, by najdłuższy odcinek między nimi nie przekraczał 160 km. Początkowo, w testowym okresie projektu, pojazdy elektryczne w ramach sieci Lotos, można było ładować bezpłatnie. Testy się skończyły, a od dziś – 27 stycznia na stacjach pobierana jest stała opłata w wysokości 24 zł za ładowanie.

Stacje na Niebieskim Szlaku, źródło: Lotos

24 zł za ładowanie

Za 24 złote, kierowca naładuje swój pojazd elektryczny bez względu na długość ładowania oraz ilość pobranej energii. Kierowcy mogą skorzystać z nowoczesnych stacji ładowania na Niebieskim Szlaku o mocy do 150kW, wyposażonych w 4 złącza, które pozwalają na ładowanie samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in niemal wszystkich marek. Każda stacja na Niebieskim Szlaku posiada 2 stanowiska ładowania.

Rozwój sieci ładowania

Na niebieskim szlaku znajduje się 12 stacji ładowania. Lotos zamierza rozwijać projekt budowy sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych, a kolejne punkty pojawią się jeszcze w tym roku, również przy trasach zachodniej i południowej Polski. W planach jest zlokalizowanie stacji ładowania także przy drogach ekspresowych i autostradach. Docelowo Lotos planuje budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych do 2022 r.

Doświadczenia z pilotażu

Jak podaje Lotos, w ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Najwięcej osób korzystało z usługi w miesiącach wakacyjnych, a rekordowymi miesiącami okazały się lipiec, w którym dokonano 1199 transakcji oraz sierpień, w którym dokonano 1115 transakcji. Przeprowadzone badania pokazały systematyczny wzrost zainteresowania tą usługą. Kierowcy pozytywnie ocenili przede wszystkim przyjazność obsługi urządzenia do ładowania.

Źródła: Lotos, orpa

Redakcja GLOBEnergia