1. Czy prace instalacyjne i serwisowe są teraz bezpieczne?

Okresowa konserwacja urządzenia grzewczego, jego wymiana lub serwis są ważne lub nawet niezbędne, by instalacja działała niezawodnie i zachowany został komfort i bezpieczeństwo mieszkańców budynku.

Pomimo trudnej sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, można bezpiecznie przeprowadzić wymianę urządzenia grzewczego, jego konserwację, wszelkie prace serwisowe i instalatorskie.

Wszystkie prace powinny być jednak zlecane odpowiednio przygotowanym, przeszkolonym firmom i przeprowadzane przy zachowaniu odpowiednich środków ochronnych. Najwyższym priorytetem certyfikowanych firm instalacyjnych i serwisowych jest zdrowie Klientów i Pracowników. Jeśli więc nie należysz do grupy ryzyka, nie odkładaj prac konserwacyjnych lub serwisowych.

2. Jakie środki ostrożności i procedury powinny być stosowane przez firmy serwisowe i instalatorskie? Jak powinien zachować się Klient?

Firmy serwisowe i instalatorskie powinny w pełni stosować się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Najważniejsze z nich to utrzymywanie odległości 2 metrów między Serwisantem a Klientem – dotyczy to również przywitania i pożegnania. Umożliwienie Serwisantowi pracy w samotności – bez obecności Klienta w tym samym pomieszczeniu. Używanie przez obie strony maseczek ochronnych na twarz oraz nos lub przyłbic oraz jednorazowych rękawiczek. Ważne jest również dokładne mycie rąk mydłem lub ich dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).

Obecnie z powodu przepisów higienicznych, Serwisant nie powinien po skończonej pracy wymagać podpisu Klienta. Transakcje odbywają się bezgotówkowo. Należy pamiętać, że Serwisant może odmówić wykonania zlecenia, w przypadku podejrzenia złego samopoczucia lub widocznych objawów choroby u Klienta.

Praca instalatora i serwisanta jest bezpieczna, ponieważ podróżuje własnym samochodem i zwykle pracuje sam w kotłowni. Podróż powrotną odbywa także sam we własnym samochodzie. Oznacza to, że ryzyko infekcji jest znacznie niższe niż w większości innych grup zawodowych.

3. A co jeżeli jestem w grupie ryzyka?

W czasie stanu zagrożenia epidemicznego rekomenduje się zdalne kanały kontaktu: drogą elektroniczną, telefoniczną oraz za pośrednictwem formularzy online. Jeśli wizyta pracowników serwisowych ma charakter interwencyjny i jest niezbędna do zapewnienia bezpieczeństwa i potrzeb bytowych osób przebywających w lokalu, każdą sytuacje należy rozważyć indywidualnie w uzgodnieniu z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną sprawującą nadzór nad osobami w lokalu.

4. Gdzie szukać wyspecjalizowanych firm instalacyjnych i serwisowych, które znają wytyczne?

Jeśli wciąż masz obawy przed zleceniem prac modernizacyjnych w tym wyjątkowym czasie, skorzystaj z pomocy ekspertów w branży, czyli firmy Viessmann. Program Bezpieczna Ekipa w Twoim Domu, powstał, by przeprowadzić Klientów przez proces wyboru, wymiany i serwisu urządzenia w sposób profesjonalny, szybki i z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa.

To specjalna akcja podjęta w trosce o Klientów oraz wychodząca naprzeciw codzienności z koronawirusem. Wszelkie prace serwisowe i instalatorskie wykonywane są przez certyfikowane, rekomendowane przez Viessmann Firmy Partnerskie. Pracownicy poniższych firm zostali przeszkoleni w zakresie pracy podczas zwiększonego zagrożenia zarażenia koronawirusem i stosują się do wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz Viessmann.

Nie czekaj na zakończenie kwarantanny i wygaśnięcie epidemii! Z Bezpieczną Ekipą Viessmann proces wymiany urządzenia grzewczego przeprowadzisz teraz – profesjonalnie, szybko i bezpiecznie!

Znajdź certyfikowaną firmę na:  https://www.viessmann.pl/pl/bezpieczna-ekipa.html

Viessmann Polska

Producent systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych