Pierwsza megastacja ładowania od Ekoenergetyki o mocy 1,2 MW, została uruchomiona już w ubiegłym roku w Hamburgu. Stacja pozwala na zasilanie 16 autobusów jednocześnie i jest zamknięta w betonowym kontenerze, który został wykonany na specjalne zamówienie. Sam kontener waży niemal 25 000 kg. Pełna stacja wraz z okablowaniem, stycznikami i modułami mocy waży prawie 30 000 kg!

Megastacja ładowania od Ekoenergetyki działająca w Hamburgu, źródło: Ekoenergetyka

Krok dalej

W tym roku Ekoenergetyka poszła o krok dalej i przygotowała dla holenderskiego operatora transportu publicznego stację ładowania o mocy 1,2 MW, która została zamknięta w mobilnym kontenerze. Megastacja może zasilić jeszcze więcej, bo nawet 20 autobusów jednocześnie, a oprócz tego może się przemieszczać! Choć na razie ma zostać zainstalowana w Zeist, mieście nieopodal Utrechtu, to jednak została skonstruowana w taki sposób, że można ją przetransportować wraz z satelitkami w dowolne miejsce.

Megastacja ładowania od Ekoenergetyki przygotowana dla holenderskiego operatora Qbuzz, źródło: Ekoenergetyka

Megastacja od Ekoenergetyki w Zeist

Nowy produkt firmy Ekoenergetyka-Polska – Mega Charger X 1200 to wielowyjściowe urządzenie, którego moc można podzielić. W zależności od potrzeb moc zawarta w stacji ładowania, może zostać dostarczona do pojazdów za pomocą różnego rodzaju satelitek z wtyczkami typu plug-in CCS Combo 2.

Do modelu przygotowanego dla holenderskiego operatora Qbuzz zostanie podłączonych 20 satelitek Point Zero, które będą zasilać elektryczne autobusy marki Ebusco z mocą 60 kW.

Czym wyróżnia się megastacja?

Czym wyróżnia się Megastacja ładowania od Ekoenergetyki? O komentarz poprosiliśmy Krzysztofa Burdę, Managera ds. marketingu w EKOENERGETYKA – Polska sp. z o.o.

Ekoenergetyka wsłuchuje się w potrzeby klientów i opracowuje rozwiązania, które są dopasowane do potrzeb. Mamy już duże doświadczenie w produkcji centralnych stacji ładowania dużej mocy, które mogą zasila kilkanaście pojazdów jednocześnie. Nasz nowy produkt Mega charger X 1200 wykonaliśmy w standardowym kontenerze morskim, dzięki czemu w łatwy sposób można transportować stację i jej instalacja nie wymaga prowadzenia skomplikowanych prac budowlanych. Stacja połączona jest z autobusami za pomocą 20-stu kompaktowych satelitek, każda wyposażona jest w przewód zakończony wtyczką plug-in w standardzie CCS Combo 2. Jest to idealne rozwiązanie dla operatorów, którzy nie są właścicielami zajezdni autobusowych, a chcą wdrożyć autobusy elektryczne w mieście lub regionie, który obsługują. Po zakończonej umowie, operator może przenieść stację w inne miejsce.

Mobilność

Stacja przygotowana dla Qbuzz ma tę dodatkową zaletę, że będzie można ją zdemontować i przenieść w inne miejsce.

Na razie jednak stacja zostanie zamontowana w zajezdni autobusowej nieopodal Utrechtu, w miejscowości Zeist.

Jak podaje Ekoenergetyka, wyzwaniem okazało się dopasowanie rozwiązania do niewielkiej przestrzeni zajezdni, w której autobusy są parkowane kilkadziesiąt centymetrów od siebie. Ekoenergetyka-Polska tak zaprojektowała infrastrukturę, by kierowcy i obsługa serwisowa nie miała utrudnionej pracy.

Źródło: Ekoenergetyka

 

 

Redakcja GLOBEnergia