Energia słoneczna w Dino

Nie są to pierwsze inwestycje sieci marketów w odnawialne źródła energii. Zakończono pierwszy etap montażu paneli fotowoltaicznych na dachach 400 marketów Dino w Polsce. Spółka 18 lutego br. zawarła kontrakt na montaż instalacji paneli słonecznych na terenie trzech centrów dystrybucyjnych o łącznej mocy 3 MW. Spółka liczy na ograniczenie zapotrzebowania na energię elektryczną pochodzącą z konwencjonalnych źródeł. Sieć marketów chce też zredukować generowane w wyniku działalności marketów emisje zanieczyszczeń powietrza w postaci ok. 2,2 tys. ton ekwiwalentu CO2 w skali roku.

Ponadto w ciągu najbliższego roku spółka zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach kolejnych 400 marketów w całej Polsce. Łączna moc zainstalowana wyniesie ok. 16 MW. Pozwoli to na redukcję emisji CO2 o 12 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.

– Inwestycje w odnawialne źródła energii i propagowanie proekologicznych rozwiązań są jednym z priorytetów spółki, a minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne na stałe jest wpisane w działalność operacyjną Dino Polska – mówi Michał Muskała, członek zarządu Dino Polska S.A.

Dino informuje, że po ukończeniu wszystkich projektów fotowoltaicznych łączna moc instalacji wyniesie 33 MW. W 2022 r. pozwoli to na zredukowanie ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery o około 24 tys. ton ekwiwalentu CO2.

– Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

LED-owa rewolucja

Inwestycja w panele słoneczne to nie jedyne proekologiczne przedsięwzięcie sieci marketów. Dino Polska w 2019 r. ukończyła proces wymiany oświetlenia tradycyjnego na sali sprzedaży marketów Dino na oświetlenie LED, które zużywa 40 proc. mniej energii elektrycznej. Spółka prowadzi projekt wymiany opraw na parkingach przy starszych marketach Dino na oprawy LED, które zużywają o 75 proc. mniej energii. Parkingi przy nowopowstałych sklepach Dino są już wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED.

Biznes patrzy na fotowoltaikę

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na inwestycje gwarantujące nie tylko tańszą energię elektryczną, ale także minimalizujące wpływ działalności gospodarczej na środowisko. Rozwiązaniem są własne źródło energii, czyli jak w przypadku Dino Polska mikroinstalacje fotowoltaiczne, albo długoterminowe kontrakty na zakup energii elektrycznej PPA (ang. Power Purchase Agreement). Drugim rozwiązaniem najczęściej interesują się firmy energochłonne oraz przemysł. Proekologiczne podejście przedsiębiorstwa jest jednym z elementów decyzyjnych klienta. Młodzi ludzie zwracają uwagę nie tylko na jakość usługi i produktu, ale prośrodowiskowe stanowisko producenta lub danej firmy.

Źródło: Grupa Dino

Redakcja GLOBEnergia