Padł nowy rekord – elektryczny motocykl przejechał ponad 310 kilometrów na jednym ładowaniu

Verge Motorcycles ustanowiło nowy Rekord Guinnessa. Model TS Pro pokonał niemal 311 kilometrów bez ładowania, a po zakończeniu trasy pozostało mu jeszcze 7% energii w akumulatorze.

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia

Podziel się

  • Elektryczny motocykl Verge TS Pro ustanowił Rekord Guinnessa, przejeżdżając 310,6 km po Londynie bez ładowania i kończąc trasę z 7% energii w baterii.
  • Test odbył się w miejskich warunkach drogowych, trwał ponad 16 godzin i był profesjonalnie monitorowany pod kątem rzetelności wyników.
  • Model TS Pro z 20,2 kWh baterią i momentem obrotowym 1000 Nm potwierdził technologiczną dojrzałość jednośladów EV i może stać się punktem odniesienia dla konkurencji.

Motocykl elektryczny przez 16 godzin jeździł po Londynie. Ładowania nie potrzebował ani razu

22 marca ulice Londynu stały się miejscem pobicia rekordu świata. Motocykl elektryczny Verge TS Pro, produkowany seryjnie przez fińską firmę Verge Motorcycles, przejechał niemal 311 kilometrów na jednym ładowaniu. Przejazd trwał ponad 16 godzin i prowadził przez przedmieścia Londynu w obrębie obwodnicy M25.

Motocykl prowadzili Sam Clarke i Sara Sloman, osoby aktywnie działające w branży elektromobilności. – Ten rekord świata to niesamowicie dumny moment dla całego zespołu Verge – powiedział Lauri Laukkanen, CMO Verge Motorcycles. – Rozwijamy nasze motocykle od lat i chcieliśmy pokazać, że wszystko jest możliwe. Ten rekord to konkretny dowód na to, co potrafi nasza unikalna technologia i autorska architektura.

Test w codziennych warunkach drogowych. Motocykl elektryczny miał 7% w akumulatorze po zakończeniu jazdy

Warunki drogowe podczas przejazdu były zbliżone do typowego miejskiego ruchu – występowały korki, pojazd musiał mijać sygnalizację świetlną i przejścia dla pieszych. Trasa była monitorowana profesjonalnym systemem lokalizacji, a nad poprawnością danych czuwał zespół specjalistów z Webfleet oraz firma Generate Media, dokumentująca całe przedsięwzięcie.

Poprawność techniczną przejazdu weryfikowali również przedstawiciele AA (Automobile Association). Po zakończeniu jazdy motocykl miał jeszcze 7% pojemności baterii. – To znaczy, że motocykl mógłby pojechać jeszcze dalej, ale zdecydowaliśmy się zakończyć trasę, by zapewnić wiarygodność danych po 16 godzinach jazdy i pobiciu rekordu – dodał Laukkanen.

Nowy punkt odniesienia dla rynku pojazdów elektrycznych

TS Pro wyposażony jest w 137-konny silnik zintegrowany z piastą tylnego koła, generujący moment obrotowy rzędu 1000 niutonometrów. Motocykl przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i może osiągać prędkość maksymalną 200 km/h.

Akumulator o pojemności 20,2 kWh umożliwia pokonywanie dłuższych dystansów bez potrzeby częstego ładowania. Verge Motorcycles zaprezentowało w ten sposób możliwości techniczne swojego modelu w warunkach zbliżonych do codziennego użytkowania.

Rekord Guinnessa jest dla producenta potwierdzeniem skuteczności zastosowanych rozwiązań technologicznych. – Dla nas to przede wszystkim symbol wyznaczania odważnych celów, budowania zaufania i możliwości pokazania niezawodności oraz wydajności naszych rozwiązań w konkretnej formie – podkreśla Laukkanen.

Nowy wynik ustanowiony przez TS Pro może stanowić inspirację dla kolejnych producentów i dalszego rozwoju rynku elektrycznych jednośladów.

Źródła: renewableenergymagazine.com, energylivenews.com, topgear.com

Zdjęcie autora: Redakcja GLOBEnergia

Redakcja GLOBEnergia